|
|
|
|---|---|
|
Fick en felkod på vanos systemet. Dax och göra sig av med bilen? (Inte den stora plånboken) Dock så gick bilen rakt igenom besiktningen och går som den ska. (Tickar lite lite när den är kall. Samt varvet går lite lite upp och ner när den är kall.) | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Svaret på frågan är nej. För vilken bil skulle du köpa istället? Om du ska byta bil (och inte vill ha få plötsliga fel på extremt komplexa system som du måste betala för) så har du tre alternativ: 1) Köp flång ny bil (utbudet är extremt tunt och i princip finns bara 420i/430i Coupé att välja på - nackdelen är att du kommer att få smeknamnet Opiumsmugglarn Länk ). 2) Leasa en bil (här är utbudet mer eller mindre obefintligt så det får man nog stryka). 3) En E30 320i från 1985 - dessa brukar säljas tillsammans med MIG-svets och komplett uppsättning av svetstillbehör - för det kommer du att behöva... Så kanske ändå... Yes, sälj din E90 325i och köp en E30 320i -85 istället. Jag kan lova dig att du inte kommer att få några felkoder på något VANOS-system. Eller någon IBS-sensor. Eller någon oljenivåsensor. Eller problem med att nollställa CBS-intervallen. Eller någon NOx-sensor. Eller syresensor. Eller katalysator. Eller från DSC-enheten. Eller CAS-enheten. Eller EWS-systemet. Eller problem mad rattknapparna. Eller problem med högtryckspumpen. Eller igensotade insugsventiler. Eller igenkläggad vevhusventilation inuti ventilkåpan. Eller felkoder från växellådan. Eller felkoder om onormalt hög batterikonsumtion. Eller behöva registrera/koda in dyra AGM-batterier. Eller få felkoder kring start/stop-systemet. Eller problem med punkteringsvarningssystemet. Eller felkoder om problem med kommunikation med generatorn. Eller felkoder om strulande restvärmepump. Eller felkoder på termostaten. Eller felkoder på imsensorn. Eller felkoder på luftkvalitetssensorn. Eller... :-) |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
En intressant fråga då - kommer du att berätta för köparen varför du gör dig av med bilen ;) :) Jag tror många glömmer bort att det kostar att ha bil. Det är inga evighetsmaskiner utan de behöver TLC som allt annat. Sedan är det bara pengar och det kommer nya varje månad. Frågan du behöver ställa dig är hur mycket du vill lägga på att ha en juste bil mellan gångerna då du måste öppna libran. Det är skönare att köra en E90 än en E30 :) "Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV" BMW CS #05XXX |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.