AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.291

Oljeläckage luktar bränt

Har en BMW 520D f11 från 2011.
Jag har fått ett oljeläckage och är osäker på vart. Det droppar ner olja bak vä sid från ventilkåpan. Det kommer ner på växellådan samt partikelfiltret... och stundvis luktar det riktigt illa.
Bilen har rullat ca 25000 mil.
Svårt att se bakom motorn hur det ser ut.. det är lite olja längre fram med.. men hittar inget uppenbart läckage.
Om det är ventilkåpspackningen så antar jag det är kostsamt. Någon som vet vad det kostar eller vad som kan läcka?

I ovanstående är det ju Hö sid som läckaget är. Jag skrev fel.

Al
2
Alan doski
520d xdrive Tuoring 2014
Hej! Har samma problem med min bmw 2014 har varit hos bmw verkstad 2 gånger och de har rengjort och sen de har bytt en öring med felet står fortfarande kvar , är det någon har varit med samma problem ??
38
158
38Larsson
523i -10
318i -02
Vet ej hur din motor ser ut men har ett liknande problem med min gamla BMW och där är det vacuumpumpen till bromsservon som läcker. Inte så jag behöver fylla på olja men tillräckligt för att det ska lucka illa när man står still med motorn igång.
Hej! Har haft bilen på verkstad. Och felet var förhoppningsvis ventilkåpspackningen.
Har dock ej kört så mycket pga jag fick ett annat fel på bilen.
Så bilen fick lämnas in igen.
Återkommer med mer info när bilen rullat lite.
Al
2
Alan doski
520d xdrive Tuoring 2014
Jätte gärna ,, verkstad har sagt oxå det är mycket möjligt ventilkåpspackningen. men de sa isåfall det behövs flera timmars jobb .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.