|
|
|
|---|---|
|
Har hört att man ej kan ha samma fälgdimensioner på touring som sedan på E39. Stämmer detta? Funderar själv på att köpa begagnade M-fälgar med blandade däck till en touring (17 tum, 235 resp 255)och hörde att det inte fungerar. Dels pga av väghållning och dels pga av storlek. Någon som vet? TuffeUffe | |
| Nämen det borde väl funka. Man läre ju ställa fram-och bakvagn efter ett sånt byte. | |
| Det är inga problem... Asken kör med 275 bak... så det är nog inga problem. | |
| Inga problem - bara att montera och glida iväg :) | |
|
Problemet är fälg bredden (enl BMW egen fälg katalog) 8" framm på bägge, 8" bak på touring medan sedan sväljer 9" bak Sanning eller skrock?? jag vill också veta hur det ligger till ( har 8,5x17 ligger hemma ju...) snart E39 ägare...... |
|
|
på min e39 Touring har jeg ingen problem med 235 på 8,5 tum foran og 265 på 10 tum bak. Bjarte |
|
| B.M.W.: låter grejt, här skall det monteras feta sulor!! | |
|
Jag kan ju säga såhär vad har upptäckt vart gränsen går. Med Dunlop SP8080 Bak 9½x18 275/35 ZR 18 Fram 8x18 245/40 ZR 18 orginal M5fälgar. Det är ett måste med nivåreglering på denna storlek annars tar det i vid last eller hård körning. Med Bridgestone S-03:or tar gummit i inre hjulhuskanten på samma dimension. Alltså tighta marginaler:) Mvh Asken |
|
|
Gött å höra Asken! Det känns som om du har satt punkt för den här diskussionsgruppen! Tack för alla bidrag! TuffeUffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.