|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Tyvärr måste BMW´s marknadsavdelning revidera den smått klassiska sloganen "BMW följer inte utvecklingen-BMW leder den" till "BMW leder inte utvecklingen-BMW följer den och är dess slav". Bilen ser ju ut som om man lagt 1 st A6, 1 st Mondeo, 1 st Pegueot och några riskokare i en smältdegel och värmt på. Totalt karaktärslös och utan de klassiska BMW-attributen. Finns ingen harmoni längre. Jag må vara konservativ men min teori är: BMW säljer bra just nu för att många passar på att köpa sin sista fabriksnya BMW medan designen är snygg, E39 och E46. Snart är det försent. En bekant som under flera års tid gnetat ihop stålar för att kunna köpa sig en sprillans ny 7-serie (hans verkliga pojkdröm) blev så besviken på nya Bangels-missfostret att han gick och köpte sig en värsta gubbracer (MB S-klasse). Ett tecken i tiden för BMW:s designavdelning... Stefan |
|
| Jag hoppas att det som sägs vara 1-serie inte är en BMW. Av grillen att dömma så är det snarare audi eller volvo. Den dagen BMW släpper en sån skit på marknaden kommer jag gå över till Merca! 6- serien's bak ser ut som toyota! fronten är dock fet! | |
|
Jag tycker att den ser bra ut.....lite annorlunda, men helt OK. //Marin |
|
|
Det är en jäkla tur att man köper bilen för hur den är att köra och inte hur den ser ut. Hitills har man fått både och men nu verkar det som om man får nöja sig med körglädjen, vilket i och för sig räcker för mig... Mvh / Micke R |
|
|
Lånade nya MB C-klass... den är ju riktigt snygg på utsidan, men vad har de mixat ihop inne? snygga linjer, fruktansvärt fult 'trä' och Hobbex stereo ?? Kompressormatad 2 liters motor på 163 HK ihop med automatlåda var ju så tråkigt att man bara ville hoppa ut direkt... Nya Saab 9-3 blev ett 'Jahapp.. så såg den ut' Nya Audi 'Tja, något bättre iallafall' Nya Aston Martin DB7 Zagato 'GE HIT!' nåja, Tror att nya 5:an vinner i längden även om utsidan shockar lite först. Jag vill iallafall ha en :-) Det är alltid gratis ost i råttfällan... |
|
|
Överförväntan snygg tycker jag jämfört med dom första bilderna man sett tidiare, som har sett mkt värre ut. Touringen tyckte jag va mkt läcker fast för tillfället lite "spaciga". Mäniskan utvecklas och smak förändras... När polarens farsa köpte E39 1996 tyckte jag den såg förjävlig ut, nu har jag en själv & tycker den är riktigt vacker... Mina vänner brukar påminna mig om den galla jag först spydde över den misslyckade designen... När du älskar att köra !!! |
|
|
Åsikt och smak har en viss tendens att förändras över åren... /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
|
Håller med biffen. Själv tyckte jag att E46:an såg ut som korsning mellan toyota och mazda när den kom. Nu tycke jag att den är läcker. Om ni bara slutar tänka på BMW och ser er om på andra märken och vad deras framtida modeller ser ut så är BMw ganska bra i jämförelse. Fransmännen är tokigast av alla som tror att någon kommer sätta sig i nya Renault eller Citra. Opel är under all kritik. För att inte tala om japaner och jänkare. Det är helt enkelt som med kläder. Det kommer ny vind och alla följer den. Sedan är det bland dessa liknande bilar som detaljer avgör. På 80-90 talet såg alla bilar lika ut. Ändå kunde vi se dem små detaljerna som gjorde att BMW var BMW och Toyota bara en toyota. Och det trotts att Carina och e39 ser faktisk nästan lika ut om man stänger av BMW partiotismen. I framtida modeller så behåller BMW trotts allt lite säregen design som känns tung även om lite ovan! |
|
B.Lee |
Måste säga en sak bara,tycker att den nya femman är äckligt snygg,som sagt,smaken är ju delad som...Du Christopher med PH,hoppas att du har tvättat din Beemer nu och inte låter den samla damm på ICA,hälsningar från den armbågssjuke 528i-ägaren från ditt jobb!!!Vi syns den 28okt,ha det!!! |
| Nu börjar man se hur 6-serien kommer att se ut. Mycket lyckad enligt mig. 5-serien är det ju ingen vits att uttala sig om ännu eftersom detta bara är photoshop spekulationer som inte har mycket med bilen att göra. Alla E60:or har varit så bra maskerade att det är omöjligt att tyda hur de kommer att se ut. Det är vad dessa bilder beskriver bäst! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.