|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis köpt en F80 M3 comp och är jätteglad för det, men jag är också pedant och vill hålla bilen i så bra skick som möjligt. Jag antar att en del ägare oavsett bil/märke med sportstolar upplever att deras sidor på sätena rivs upp eller helt enkelt slits med tiden när folk går in och ur bilarna. Jag själv vet ju hur man undviker detta genom att stiga in och ur bilen utan att dra mig för mycket längs med sätet. Men kommande passagerare i framsätena till bilen kommer ju givetvis inte ha koll på det. Så min fråga är enkelt, finns det något skydd för enbart sidan till dessa säten? Eller något annat tips man kan göra? Jag är inte intresserad av att sätta något fult över hela sätet. Helst vill jag ju bara lägga på någon tunn transparent självhäftande silikon på sidorna av stolen som jag sätter på respektive sida som är vid dörrarna. Det ska ju helst inte synas. :D Uppskattar alla svar med hjälp eller om ni kan hänvisa eller flytta diskussionen till en som redan diskuterar detta ämnet (jag hittade inget nämligen). /F | |
|
Intressant då jag funderat på detta med, men så såg jag nån video på detta. Innnan du sätter dig placerar du din vänsterhand på sidobolstret och håller kvar medans du kliver in/sätter dig. På så sätt skaver du rumpan mot ovansidan din vänsterhand och skaver inte på stolen således. Jag gör alltid på detta vis när jag sätter mig i min bil, en M4 cab som jag liksom du är rädd om. |
|
| Ja precis, du och jag vet hur man gör. Men andra passagerare vet ju inte det och jag orkar inte påpeka det varje gång någon kliver in. Kommer ju aldrig få några passagerare då :D | |
|
Jag håller med! Detta är ett problem. Är extremt pedant med min bil men jag säger till att dem att vara försiktiga varje gång tills dem lärt sig. I annat fall så får dem åka med sin egna bil :) Tror jag har sett tidigare på något amerikanskt forum att vissa hade lagt på genomskinligt plast membran/film. Vet dock ej hur pass hållbart/snyggt det blir. |
|
| Antar att du har skinnklädsel? Se till att smörja in skinnet regelbundet med äldrevård. Inte för ofta men 1-2ggr per år ungefär. Eftersom skinn är ett ”levande” material som andas så brukar detta göra susen mot veck och andra ytliga märken. Annars gäller det att vara försiktig med vilka byxor man har. Vissa jeans har ju ganska aggresiva nitar på bakfickorna vilket kan ge fula märken... | |
| Äldrevård = LÄDERVÅRDS kit 😂 | |
| Tack det ska jag tänka på | |
Transocean |
Inför kontrollvägning på dina passagerare. Jag föreslår 60 kg som maxvikt. Det är inte farten som dödar. Utan fetman. |
|
Pebe Bilklädslar specialsyr högkvalitativa överdrag till alla bilar. Länk Nästan alla stora ÅF av bilar är deras försäljningsställen. I Solna, numera Kista, är Bavaria deras representant. Mvh Asken |
|
|
Har alcantra i min E46 cabrio (förstår inte riktig hur man vill välja anant än läder i en cabrio men köper man beg så får man ta vad markanden erbjuder) och jag har funderat på överdrag till åtminstone framstolarna. Vilket av deras matrial rekommedneras? Jag vill gärna ha äkta läderkänsla, dvs inte den nylonaktiga känslan av bussarna från min barndom. Glädjande nog gör de skillnad på sport- och standardstolar. De har ju omkring 10 varianter - någon som köpt eller varit hos en återförsäljare som haft provbitar att känna på? /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Patrik: Ta kontakt med dom direkt så kan dom nog hjälpa. Dom kanske kan skicka lite prover som du får skicka tillbaka om det inte finns någon åf? Mvh Asken |
|
|
@Asken, tackar, ska prata med pebe. De kanske vet vilka återförsäljare i min närhet som kan tänkas ha provbitar hemma också. Det finns ju gott om stora kedjor som står som åf (mekonomen, ad) samt flera stora bilhandlare. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.