AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.588

Porche Cayenne rabatt nybil

Hej,

funderar på att beställa en ny Cayenne. Hur mycket ska jag begära i rabatt när jag skickar offertförfrågan?

Har köpt 2 BMW X tidigare och har fått ca 13% i rabatt. Hur ligger det till hos Porsche?

Bor i Stockholm. Har ni någon rekommendation på någon säljare?

Mvh

Stratotao

Vilken modell av Cayenne är det som gäller? Cayenne säljs ju färdigpaketerad ”Nordic Edition” etc som Hybrid. Generellt är rabatterna betydligt lägre hos Porsche än BMW.
Om jag vore i dina kläder skulle jag kontaktat ett antal olika PC och frågat om en offert enligt önskad spec. Om du kan tänka dig att åka en bit finns ju både Örebro och Jönköping inom hyffsad radie från Stockholm. Om du inte orkar åka långt så ta med den bästa offerten du fått till någon av PC Stockholm, de bör ju kunna matcha detta om de är intresserade av att sälja.
Tack Kristoffer!

Jag funderar på en snålvariant, ca 1 mkr med lite extra utrustningar. Skulle vara bra att veta hur många procent i rabatt någon har fått av PC tidigare,

Jag kommer givetvis att kontakta olika säljare och försöker att få fram ett bra pris.

Trevlig kväll!

Mvh

Tao

Instegsmodellen såldes iaf förra året i en kampanjversion för 799. Denna var välutrustad med bl.a. drag, komfortstolar, BOSE och luftfjädring. Om detta var en andel förbeställda lagerbilar innan skattehöjningen skall jag låta vara osagt men där har du ett riktmärke iaf.
Jag skulle kanske ändå satsa på hybriden om det inte är ett extremt bra pris (som ovan) du får.
Jag kan bara instämma med Kristoffer. Jag tog in lite offerter i juni / juli och man utgick i princip från listpriset, men vi kom aldrig längre då jag köpte två BMW istället. Det var på Cayenne Hybrid och Mackan Turbo.

För övrigt är det inga problem att köpa bil på främmande ort. Båda mina BMW köptes på annan ort och jag sa bara att förutsättningen för köp är leverans hemma. Den ena körde säljaren upp och den andra gick med Eurotransport.

/Anders
Har fått ett bra pris nu tror jag. Ca 1 mkr med vinterhjulen efter rabatt på 10%. Det känns hyfsat ok. Visst skulle jag kunna tjata lite till och kanske 1% till i rabatt, men hon är ju både vacker och trevlig, och är från Norrland.

4-5 mån leveranstid, en lång väntan.
Transocean
Vad? Du fick 10% på vinterhjulen?
Vinterhjul är ju extremt dyra till Porsche - ibland dubbla priset jmf med BMW beroende på storlek. Vad blev det för modell?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.