|
|
|
|---|---|
|
Jag letar efter elschema till vår 325iX från 2002. Vi håller på att bygga A-traktor och skall använda signalen från gaspedalen för att strypa hastigheten. Väldigt glad om någon kan tipsa var jag kan hitta schema på detta. | |
|
Hej och välkommen, Här någonstans kan du börja leta: Länk Fast jag undrar om ditt projekt blir lätt att fixa. Som vanligt sitter det ju en eller flera elektronikboxar, moduler, mellan pedalreglage och spjällmotor. Inte bara bara, alltså. Min enda färska, fast kanske ändå föråldrade, referens beträffande A-traktorer är att de bara får gå i trettio km/h vid ett motorvarv på fyra tusen (eller fyra tusen fem hundra?). Om det stämmer, räcker det ju inte med att bara strypa gasen. Men du vet väl vad du gör... /Lennart Edit: kollade för intressets skull. Från den 15 juli 2020 togs det dittills gällande kravet på den hysteriska utväxlingen (30 km/h vid 2/3 av motorns max-rpm) bort. Länk |
|
|
Tack så mycket, hoppas det är vad jag behöver! |
|
|
Verkar som man stängt ner den där sidan, var inne tidigare och då såg det ut som att det var rätt, men dessvärre kommer jag inte åt den nu när jag skulle använda den. /Jonas |
|
|
Den har nyss blivit nedstängd på initiativ av BMW, som hade synpunkter. Det finns en nystartad tråd om detta. /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.