AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
429

Kollektiv försäkringsupphandling (lol!).

Mo
53
Morfendite
X3 3.0SD -07
Enad front mot utsugarna! Premierna är precis så höga att vi orkar betala dom! Kapitalet talar sitt tydliga språk! Man märker vad dom suger ut oss fattiga arbetare när vi vill unna oss lite flykt från vardagen. Mörkblå-köper kul bil-blir kommunist!

Kul på hjul!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
LF med hemförsäkring hos dom brukar kunna ge bra premier... Men pga försäkringsbedrägerier, ibland med skruvade importbilar(finns många fräscha importer, bla min egen) så får vi ärliga försäkringstagare betala en massa onödiga dyra pengar....

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Hejsan,

idé är bra. Har ringt runt och fått någorlunda vettig premie på min bil. Kanske skulle bmwpower kunna skaffa fram bra villkor hos något bolag så registreringar på föräldrar/farmor och dyl inte lönar sig och att vi förhoppningsvis är ärliga och inte behöver betala för andras bedrägerier.

Kan tipsa dig om att if är billiga första året, sedan ökar de markant i mitt fall ca 50%!!!

Simon
Asken,

jag kommer att byta till sockenbolagen, de gav en rimlig premie. www.sockenbolagen.se. Dock tror jag inte att de försäkrar i Sthlm, Gbg och Malmö. Jag bor ju i Linköping så det funkar för mig.

Simon
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Tycker försäkringsbolagen skulle inspektera varje bil som ska försäkras. Då kan man se skicket, miltal mm mm samt ev fotografera den.

Då skulle de slippa massor med bedrägerier som tex de som har trafik/halförsäkring och som krockat. Byter ägare och tar en ny helförsäkring.

Sen att inte garage ger så mkt billigare försäkring tycker jag också är konstigt. Hur stor är risken att jag får min bil stulen eller inbrott i den, när jag har eget garage jämfört mot en bil som står ute varje natt?

/Edvard
BMW CS # 4503
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
För försäkringsbolagen är det mycket lönsammare att skicka notan för ökade skador vidare till alla försäkringstagare än att gardera sig mot skador, t.ex. på det sätt som Bumper föreslår.

Varför tror ni annars att våra älsklingar (bilarna) har stöldskydd som knappt utvecklats sedan kriget samtidigt som de är sprängfyllda med dyr och rolig teknik i alla andra avseenden?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.