|
|
|
|---|---|
| Hej bilbyte på gång säljaren vill gärna sälja med en solid bilgaranti. Någon som har erfarenhet av den garantin? Är den värd att teckna? | |
|
Inrangeras under kategorin "onödiga försäkringar". Betyg 2,2 (och därav en dominerande mängd ettor) av 5. De brukar uppvakta husfrun och mig med erbjudanden om vägassistans, en försäkring inte ens värd namnet, om man har en normal hel/halvförsäkring. I Helsingborg frodas den här sortens bedrägeri under olika namn. (Tyvärr blev min länk fel, men googla "solid försäkringar" och hoppa över annonsen.) /Lennart |
|
| Handlar oftast om att handlaren vill att du reklamerar hos försäkringsbolaget istället för hos dem (trots att du har rätt att göra så). | |
|
Huruvida det är en bra garanti eller inte vet jag inte. @löwet Det kan finnas en poäng med liknande upplägg: Köper man bilen hos en handlare långt hemifrån så kan det vara enklare att lösa det med ett försäkringsbolag, än åka långt tillbaka till handlaren för en ev reklamation. /Patrik, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Jag fick med den förskringringen vid mitt senaste begagnatköp och har nyttjat den - var inte några problem. Den ”största” försäkringen som finns att tillgå upp till 15000 mil täcker ganska mkt... typ allt utöver en ”vanlig service”. Sen är ju detta som vanligt en bedömningssport...:) |
|
| Det är inte alla bilverkstäder som vill göra jobb mot dessa försäkringar av den anledningen att de måste gå ner i timpris då. | |
| @chip_saffire är det TH du tänker på? | |
| @GTO80: När jag utnyttjade en sån garanti (kommer inte ihåg namnet) så berättade verkstaden att försäkringsbolaget utkrävde en "självrisk" av verkstaden för att de skulle få uppdraget på typ 1500kr. Mig kostade det ingenting vad jag minns. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.