|
|
|
|---|---|
|
Hej, Som rubriken lyder så funderar jag på att beställa en BMW X3 M40d. Går att få bra rabatter har jag märkt efter kontakt med handlare. Något speciellt att tänka på? Bra eller dålig bil att satsa på? All input uppskattas, tack på förhand! | |
|
Säkert en jättetrevlig bil! Bara välja mellan M40i eller M40d beroende på om man föredrar diesel eller bensin. De flesta köpare tar nog en 30e som det är nu, så jag förstår att handlarna är frikostiga på rabatten på dessa. Malusskatten är du sannolikt medveten om redan. Inte hört om några särskilda typfel för senaste X3. Tycker själv det är en trevlig bil och hade inte haft något emot en själv. :) |
|
|
Hur stora är rabatterna? M40d är rätt så ovanlig. De få beg som kommer ut blir snabbt sålda. Nyligen gick en 2019 på dryga 2000 mil som det begärdes 599 för på Fordonsbolaget. Jag hade nyligen en 540d, väldigt trevlig bil. Det är väl samma motor antar jag. Provkörde i vintras en X3 M40i. Kul bil, dock med lite för hård fjädring för min smak som kör mkt i stan. Det blev X5 40i istället. /Anders |
|
| Lite drygt 18% rabatt har jag fått hittills, ska putsa lite till på det. | |
|
Låter väldigt bra och då är det ändå ingen lagerbil antar jag /Anders |
|
|
Så den skulle landa på ca 660 tkr med Innovation paketet? /Anders |
|
|
Nähä det är så långt ifrån lagerbil man kan komma, det blev många kryss i utrustningslistan... Flera försäljare har även upplyst om prishöjning fr o m 1/10. Jag har inte frågat hur mycket då det inte spelar någon roll för mig, om jag beställer så gör jag det innan dess. Tråkigt med skatten bara...lite drygt 14 nu, frågan är vad den hamnar på efter 1/4, får nog räkna med 17-18. Originalförsäkringar ville ha 15.5 för halvförs, när jag kollade en my20. |
|
| "Min" landar på 710, har kryssat i lite mer. | |
|
Onekligen en bra rabatt och en jättefin bil, ,men mycket pengar för en X3-a tycker jag, men den lär ha extra allt då. Man kan dock bortse från många bruttopriser på BMW då prislistan ofta är ett rent skämt. Det är ju samma på 5-serien med UE och IE paketen. Men en jättefin bil är det. X3-an är ju väldigt poppis. M40 modellerna verkar säljas relativt snabbt. Har haft bevakning något halvår sen jag provade M40i. /Anders |
|
|
Grym bil oavsett i eller d, skatt och försäkring blir dyrt, men i sammanhanget är ju värdeminskningen det som kostar på riktigt med denna typ av bil. Om du kan vänta en stund så kan det vara värt att vänta in LCI, men det blir först till MY22 produktion alltså juli 21 med leverans sep-okt 2021. Har inte följt G01 men G05 har stigit i grundpris rejält senaste året i flera steg från 676800 i juli 2019 till 711100 idag avseende 40i, en ökning med 34300 samtidigt som skatten också höjts och ska höjas ännu mer. Kanske ytterligare en prishöjning då 1/10! |
|
| sorry postade fel | |
|
blev det någon beställning? /Anders |
|
| Extremt bra rabatt och en mycket fin och ovanlig bil! Hoppas det blev affär! | |
| Lämnade återförsäljaren kl 15 idag med skrivet avtal. Har nu fikapaus på vägen hem. Är SÅ nöjd!!! | |
| Gratulerar! | |
|
Tack! Försäljaren kunde inte se någon "slotplats" sa han, så han hade ingen aning om leveranstid ännu...han gissade på 4-6 mån. Undrar om den nya motorn som kom fr o m augusti på 340 hk med mild hybrid 11 hk innebär 340+11 eller 329+11? Edit:Hittade svaret själv 340+11 är det Jag gjorde lite ändringar och tillägg på plats hos återförsäljaren så den slutliga rabatten blev 17,85% Utöver det så blev det hyffsat pris på vinterdäck och service 3år/10000 mil, samt att jag fick i min värld riktigt bra betalt för mitt inbyte, väl på plats fick jag upp mitt inbytespris 60 tusen mot vad han erbjudit på mail! :-)) |
|
| Sammanfattat, bra läge att göra affär! Låter verkligen toppen! | |
| Var beställdes denna bil? | |
|
Intressant. Vad hade du innan/nu? Vad blev det för spec? /Anders |
|
|
Bilen är beställd på Holmgrens i Jönköping, M-bilar i Örebro lämnade också en mycket bra offert. Inbytet är en Volvo xc40. Spec: Länk |
|
|
Inte många uteblivna kryss där! Även TV? Carbonsvart är snyggaste BMW färgen tycker jag. Jag har den på min X5-a. Iofs med ljusa skinnet som jag tycker är den läckraste kombinationen. Du får en jättefin bil och vilket lyft mot Volvon. Framförallt motormässigt! Grattis! /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.