|
|
|
|---|---|
|
Får indikation att lampan är sönder. Byter då lampa. Säkringen är hel. Fungerar ändån inte. (Har tidigare bytt på andra sidan och då fungera det sedan.) Vad är felet? | |
|
Kan vara styrdonet till lampan som är trasig. Prova att skifta donet mellan höger och vänster sida - om felet följer med bytet är donet trasigt. Om felet kvarstår på samma sida, är det något annat fel (t ex. kablage). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det är ju inte helt ovanligt på dessa bilar att FRM (ljusmodulen) spärrar utgångar. Detta ska ske när ett visst antal starter gjorts med trasig lampa. Min erfarenhet är dock att det kan hända lite hipp som happ. Detta går att låsa upp med rätt diagnosverktyg. Men gör som Johan säger först att du switchar don först, det går väl rätt snabbt eller är det trångt på e90? (iofs fanns ju e46 2005 också, och då finns inte FRM problemet) Mvh Ola Mina bilar: Länk |
|
|
Hej! Tackar för svaren! "Styrdonet" till lampan? Är det sk den "högspänni gsdosan" på sidan av själva armaturen? Det sägs i så fall att man måste plocka ur hela "armaturen" lyktan för att byta den? Dessutom ska bara den vara extremt dyr? Ja det är en e90 Ola. |
|
| Om jag förstår dig rätt Ola så har detta redan prövats med att nollställa med något diagnosverktyg. | |
|
Vilken bilmodell har du, E46 eller E90? Här är instruktionerna för E90...lykthuset är inte så krångligt att lossa som man kan tro - finns länk i instruktionen nedan för att se hur du gör det. Länk Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej Är det en video i länken så vill den inte fungera..? Får enbart upp 2 bilder på hur man kopplar ur högspänningsdonet. |
|
| Ja e 90 | |
|
Tryck på länken under den du tryckte på... Necessary preliminary tasks: Remove left headlight (blå text) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.