|
|
|
|---|---|
|
Hej, När jag kommer upp i 170 km/h så "plingar" det till och en varnings text kommer upp att "MAX 170 km/h". Hur får jag bort detta ? Bilen är en M5 -91 är importerad och har stora färddatorn. Knapparna står på Tyska så ifall någon vet så får ni gärna skriva vilka knappar på tyska så att jag vet vilka. Tack på förhand alla BMW Freak !! | |
|
Du vet, den modellen får man inte köra fortare än så... :-) /Micke |
|
|
Är väl en funktion i färdatorn. Hur du ställer om språket finns på "Gör-det-själv" |
|
Deliq |
Har du nivåreglering eller EDC kan det var fel på den som initierar plinget, eller så är det Limit-funktionen i färddatorn som är aktiverad på 170km/h (syns på att en diod brevid texten limit lyser rött). M V H // Deliq ______________________________ Nu med bilder: Länk Länk *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
|
Det är en finess i din m5:a som känner av hur slitna däck du har och begränsar toppfarten efter det, lite mer bakhjulsspinn och du får inte köra fortare än 70... Nääää, så är det ju inte!! Det är en inställning i din färddator för att den ska varna när det börjar gå för fort. Du kan sätta den till vad du vill. På min e36:a var det bara att välja den funktionen, använd dina siffror (1, 10, 100, 1000) för att ställa in en ny hastighet och sedan trycka "set/res". Jens |
|
|
Jupp, gå till "Limit" funktionen och tryck sedan på "set/reset" knappen så försvinner det. Så är det på datorn i min M3:a i alla fall, men min limit står på 280 km/h... ;) /K |
|
|
Jag hade min limit satt till 236 km/h, d v s max hast på 328:an... Jens |
|
|
Tack grabbar !! Nu skall jag hem och höva limiten....hehe |
|
|
Själv har jag ställt in min på 110km/h =) _____________________________________ Länk |
|
|
Bra idé att sätta den till max-hastigheten på bilen. Tack för tipset ! |
|
|
Moe, det var inte riktigt allvarligt menat, om du nu trodde det =) Jens |
|
|
Braxen// E21:ans utrustning slutar aldrig att förvåna ;-) /Kristian BMWCS 5062 ------------------------------ Länk |
|
|
detta funkar bara på "stora datorn" ?? ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
Kristian Larsson> Den levererades med allt utom antislabb och bubbdäck, men nu har fått det eftermonterat på garantin/Goodwill =) _____________________________________ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.