|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag lyfte upp bilen idag för att kolla lite närmare på den då jag fått upp ett par felkoder. Jag skulle kolla lite närmare på NOX-givaren för att byta den men jag hittade bara lambdasond, alltså ingen box såsom man ser på flera videos på YouTube och som man kan läsa om på Google. Jag känner mig lite förvirrad nu och skulle behöva en bekräftelse på detta. En 325i e90 från 2009 med motor N53 automat, har den en NOX-givare eller bara en lambdasond? Och var sitter boxen i så fall? | |
|
Hej! Du ska ha en nox-givare på din bil. Boxen sitter gömd bakom värmeplåtarna, följ sladden. Du behöver ta bort en plåt med 8 st torx 50. Plåten sitter som tusan, jag drog sönder ett spärrskaft (Feltema!) Jag bytte till en noxemulator i förra veckan. Lycka till! /Anders |
|
|
Hej, Konstigt att jag verkligen inte såg att det satt någon box någonstans men ska lyfta upp den igen under veckan då. Var köpte du givaren ifrån? :) |
|
|
Förresten, Jag såg att jag har två rör med två katter. Det sitter alltså två stycken sensorer på varje rör. Vilken av dem är i såna fall den som leder till NOX-givaren? |
|
|
Hmmm, så här ser det ut på min bil iaf: Länk Eller kanske såhär på din: Länk Men slå in dina 7 sista i ch-nr på sidan för säkerhets skull. Jag köpte min noxemulator på bimmerprofs.com. obs! Ej samma som noxsensor. Länk |
|
|
Kunde inte redigera men i länk nr 2 står det att det inte passar din bil. Burkarna är inte kattar utan ljuddämpare/resonatorer/'gnistsläckare' har jag fått till mig. /Anders |
|
|
Jag antar att det är bild nr1 som gäller för mig. nr2 säger "no parts found for your car" som du säger så det ska inte vara den då. Men de två burkarna bredvid varandra på bild nr1 är inte katter utan resonatorer? Så katten är den längst till höger på bilden då? Och Nox-givaren sitter där? |
|
|
Yes! Nox-katten är den längst till höger. De två vanliga kattarna ser du från motorrummet. Återkoppla gärna! /Anders |
|
| Ska lyfta upp bilen imorgon eller på tisdag och ta en titt igen, tack Anders :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.