|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska beställa ett flexrör och byta detta på min 318D 2010. Funderar på vad jag behöver mer än själva röret. Är det svetsat i partikelfiltret framtill eller är det klämt? "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) | |
|
Det är svetsat mot partikelfilter (och klämt mot resten av systemet) så man får plocka ner partikelfilter, kapa bort det gamla flexröret och sedan svetsa dit det nya. Jag har precis fått leverans fr Autodoc (till 320d-10) så ska fixa med det så småningom. VEGAZ BR-104 flexrör (BMW nr 18307812263) 465kr. Beställde även ny packning mellan turbon och partikelfilter HJS 83 12 1829 (BMW nr 18308513651) samt ny klämma VEGAZ BM-191 mellan flexröret och avgasröret (BMW nr 18308506992) samtidigt, kostar 24+171kr |
|
|
Ok, vet du vad det är för material i partikelfiltret? Vissa flexböjar är ju i RF. Beställde en på Autodoc igår men kollade inte så noga. Har AC/DC tig men har inte testat RF, än... "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.