AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.676

Farthållare F11

Jo
53
Jontston
Bmw 520d Touring -17
Hej.

Är tillbaka till Bmw efter ett halvår hos Mercedes.
Kom inte riktgt överens med den så sålde c klassen och dkaffade min andra F11.
Nu till frågan, farthållaren på sportratten den där "gummipluppen" är av.
Så det finns inget att trycka upp eller ner, själva farthållaren fungerar som den ska men den är svår att justera när pluppen är borta/av.
Är det ngn reservdel man kan byta själv och vad heter den så man kan beställa eller ska jag kontakta BMW?
Mvh/Jonathan

BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
5000-6000 kr för byte av hela knappsatsen på BMW eller 300 kr på Ebay för lös knapp och byta själv.

Länk
Jo
53
Jontston
Bmw 520d Touring -17
Tack BMW_MAN.

Blir nog att beställa en knapp, är det svårt att byta. Hur kommer man åt att öppna upp?
Fr
1.133
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Är pluppen verkligen av och hur lyckas man med det? På F11 liksom tidigare BMW är ju hela pluppen gummiklädd. På min f11 minns jag att gummit på själva yttersta pluppen trillade av, vilket gjorde den lite svår att styra. Genom att pilla av gummit på resten av knappen var det inte längre något problem.
Jo
53
Jontston
Bmw 520d Touring -17
Ja det är så här i mitt fall oxå att själva gummit som sticker ut, den biten man petar tummen på har gått av. Inte hela delen.
Jag kan använda farthållaren men det stör mig att den är trasig och inte lika smidig som när den är hel 😀
ArProPro-medlem
83
Armand
530xD Touring -17
Någon som bytt knappen och kan beskriva hur man går tillväga utan att något går sönder?

Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Min erfarenhet, iofs av lite äldre rattar är att knappsatserna inte går att ta loss med mindre än att iaf airbagen måste tas bort. Dom, knapparna, brukar sitta med nån/några skruvar och dessa skyms oftast av airbagen eller sitter så till att man inte kommer åt.

Nu har jag som sagt mest hållit på med äldre rattar, till mina bilar i profilen, så det kan ju vara annat på en modernare ratt.

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.