AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.262

Värdelös support Bmw Sverige jämfört med Bmw Tyskland

Visa användare
308
igelkotten
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
Verkar lönlöst att ställa frågor direkt till Bmw Sverige. Hade en specifik detaljfråga om inramningen runt de nedre luftinsläppen på m550i lci var svarta eller grå då det visas olika på bmw:s onlinekonfigurator och den internationella individual-konfiguratorn. Efter drygt två veckor får jag svar från Bmw Sveriges kundservice att jag måste kontakta en återförsäljare istället. Eftersom jag tänkte att återförsäljarna antagligen ändå behöver fråga Bmw centralt för sådana detaljfrågor tänkte jag att jag kunde spara ett led men det var tydligen fel.
Under min långa väntan på svar så ställde jag samma fråga till Bmw Tyskland och skrev på tyska och angav bara mitt namn och e-mailadress i mailet. Tre dagar efter mitt mail blir jag uppringd av Bmw Tyskland och får förklarat för mig hur det ligger till (svart inramning om man inte beställer via individual då det går att få ceriumgrå).

Så har du specifika frågor om Bmw, maila kundenbetreuung@bmw.de istället för den svenska motsvarigheten om du vill ha svar inom rimlig tid och överhuvud taget få ett vettigt svar.
thekinglives
Igelkotten: De gånger jag mailat med kundenbetrietung har alltid studsat tillbaka Svenska kundrelationer....med andra ord verkar de ha sätt att jag mailar från Sverige och hänvisat till någon i Sverige...

Men mina frågor har aldrig rört den typen av frågor heller såå.

Varför i he.....te har allt blivit så i vårat land....
Visa användare
77
W.D
G21 M340i M Performance -20
G21 330e xDrive M-Sport -24
G87 M2 -24
Jag skickade iväg en fråga i början av augusti till BMW Sverige supporten rörande display nyckeln... 1 månad senare kommer svaret. Givetvis inledande att de beklagar sen återkoppling.

Ja, jo det kan man väl säga efter typ 5 dagar, men 1 månad...

BMW CS #12321
Visa användare
308
igelkotten
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
Glömde nämna att de även beklagade sen återkoppling till mig. Blir de överösta med frågor tro och eller är underbemannade? Och varför svarar de inte på frågan undrar jag? Kanske ska prova att ringa istället nästa gång så kanske de svarar snabbare..

Thekinglives: Det hände mig också en gång att jag fick svar från Bmw Sverige när jag ställde en fråga till tyska sidan. Ändå lite spännande hur de hittade mitt telefonnummer. Googlar de på mitt namn och chansar och ringer eller har de mitt nummer som Bmw-ägare..

Riktigt bra återkoppling har jag fått från Bmws tyska individual avdelning dit jag ställt lite frågor och där får man alltid svar inom ett dygn och utförliga dessutom. Dock verkar de inte skylta med mail-adressen dit vilket kanske gör att de har tid att svara.
bl
2.294
blixten
325i -88
Det tenderar ju att bli allt mer så på de flesta håll i Sverige att företagen inte vill ha någon suportkontakt med sina kunder. Det är tex ofta väldigt krångligt att hitta telefonnummer utan de vill att kontakt skall ske via mail. Vilket innebär att det blir en väldigt tidsödande process avseende det man vill fråga om.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.