|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Min e46a har börjar svaja eller typ åla sig sida till sida i 80-90 för det mesta, men bilen drar även ganska kraftigt åt sidan när man gasar och svänger lite samtidigt typ på en påfart. Men bilen kan även dra åt sidan när man kör i ~90 och när man korrigerar de så kämpar styrningen emot och sen kan den börja dra åt andra hållet. Vad kan orsaka detta för det sitter billiga coilovers runt om som suttit innan jag köpt bilen och jag har nyligen bytt länkarmarna, bussningarna och tillhörande spindelled (Febi bilstein) Kan de vara så att jag bet kulan när jag körde budget delar till framvagnen eller kan de vara bussning i bakvagnen som är nött, nötts krängningshämmare? | |
| Gjorde såklart hjulinställning efter bytet av spindellederna mm. Och efter de vad allt bra, problemet har dykt upp nyligen men har börjat bli värre och värre | |
|
Så gjorde min E46:a när främre bärarmsbussningarna i bakvagnen gav upp - kom rätt plötsligt. Kändes som en "kåt orm" på vägen... ;) Tänk på att när du byter dem så måste bärarmen vara i "nedfjädrat läge" (dvs. i det läge som den har när bilen står på marken) innan du drar åt skruven, annars kommer den att vridas sönder ganska snabbt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Brukar man då hissa upp hjulupphängningen med domkraften? | |
|
Det är en metod - den jag använde... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.