|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag ska nu köpa min första hybrid och har bestämt mig för 330e. Jag har kollat runt efter ett objekt som passar mig och har hittat en 2016 och en 2017 i min smak, och jag upplever att 2016 är betydligt billigare än 2017. Vad jag har kunnat hitta kom idirve id5 till 2017 Är det någon mer skilnad mellan modelåren? och i så fall vad? Tack på förhand! | |
|
2017 kom det någon form av Drive package till 330e om jag inte är ute och cyklar nu? Så jämför hur utrustningen ser ut i mellan dom två du kollar på. ID5 kom 2017 som du säger, och är trevligare än ID4. Men motiverar inga större summor. LCI kom ju 2016 så bilarna lär vara snarlika beroende på hur väl utrustad den från 2016 är om vi nu antar att den som är 2017 har Drive package. |
|
Transocean |
Det är ju typ inga större skillnader så då är det väl priset och milen som avgör. Vad med å lägga lite mera pengar på bordet och gå för en tidig 530e istället? Den känns inte alls lika tung och svajig som en F30 330e. I tillägg är den knäpptyst mens F30:n har rätt mycket väg- och vindbuller. Men verkar kosta ca 100 000 kr mer på blocket. |
|
Generellt brukar jag personligen försöka undvika första årsmodellen av en bil, oavsett märke - de brukar ha en hel del barnsjukdomar som kan bli jobbiga i längden... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det enda jag kan minnas, som säljaren sa när jag beställde min bil, är att det till MY2017 kom en blåaktig grill och I-märket på framskärmarna (om man nu inte har M-sport). Annars är det väl som vanligt den utrustning man vill ha. Skulle jag leta en begagnad nu hade jag ratat alla solidsvarta bilar för den lacken är allt annat än bra. Även interiörlister i piano (repigt och dammigt) eller rött/blått som i mina ögon ser gräsligt ut. Minst M-sportratt om inte M-sport samt minst Hifi-stereo. En annan sak att kolla efter är typ 2 laddkabel som inte följde med bilen som ny. Lite av ett måste om man tänkt ladda bilen någon annanstans än hemma. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.