|
|
|
|---|---|
|
Är en del konstigheter på min BMW 320ci e46 , varningslampor som lyser i instrumentpaneln Lampa som indikerar låg kylväskenivå lyser gult , kylarvätska är fullt Lampa som indikerar slitna bromsbelägg lyser gult i, nget fel på detta , har kollat Bromslampan lyser konstant rött , allt vad gäller bromsar är i ordning Lampa för spolarvätska lyser , behållaren är full Lampor för baklysen lyser , inget fel på baklysen Vad fasen kan det bero på ? | |
|
Hej, Det finns två standardfel när elen krånglar. Svagt batteri är nog vanligast. Har du koll på det? Det andra standardfelet rör den kontakt som sitter innanför tändningslåset. När den börjar bli sliten, får man (eller kan få) ungefär den bild av flipperspel som du beskriver. Ganska lätt att byta, vad jag förstår. /Lennart |
|
|
Tillägg : Felkodsläsare hos vår BDS verkstad hittade inget som är fel |
|
|
Felkodsläsare är ibland överskattade. Ingetdera av de tänkbara fel, som jag skissade på i mitt föregående inlägg, fångas upp av en felkodsläsare, såvida de inte förorsakat något indirekt fel. Men det har de uppenbarligen inte gjort, så börja med att ladda batteriet länge, 24 timmar. Då kanske det sen kan uteslutas, om det i övrigt är fräscht. Något dygns vila efter laddningen skall det visa en polspänning på 12,4 - 12,7 volt. Det lägre värdet är absolut minimum. Om felen kvarstår, är nog fortfarande mitt hetaste tips tändningskontakten, särskilt om bilen gått långt. Eller ofta "nycklats". /Lennart |
|
|
Kontakt vid tändningslås bytt Efter byte av batteri , så är enda skillnaden att vänster bromsljus lyser konstant när lyset är påslaget Finns det flera tips hur lösa detta ? |
|
|
Jordfel --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.