|
|
|
|---|---|
|
Hej Är på jakt efter en nyare begagnad 5-serie och vill minnas att flera BMW ÅF brukar köra kampanjer på vinterhjul. Antingen att det ingår eller vanligare till 50% rabatt. Någon som vet när BMW brukar dra igång dessa kampanjer? | |
|
Brukar vara i oktober/november som kampanjerna börjar, men om de är så aggressiva som 50% är jag osäker på. Ett klokt alternativ är också att kolla Blocket på begagnade hjul. Ibland går det att hitta fina kompletta vinterhjul. Eller hittar man en uppsättning passande fälgar med slitna sommardäck på, sedan är det vara att köpa vinterdäcken separat hos en däckhandlare. |
|
Transocean |
Eller så köper man här: Länk |
| Fast då får man kasta däcken om man tänkt att åka norr om Skåne typ ;-) | |
Transocean |
Nej det behöver man inte göra. Vi har tusenvis av tyska och danska vinterturister som åker på såna däck i Norge daglig utan problem. |
| Håller man sig på de större vägarna, eller vägar som saltas är det sällan problem med sk centraleuropeiska vinterdäck. Tvärtom är de troligen det bästa alternativet för större delen av resan. Det går enkelt att trä på snökedjor (eller friktionsstrumpor) om man bara måste köra hela vägen upp till fjälltoppen. Bor iofs själv i skåne men jag vet hur jäkligt det är att bo i backiga mellansvenska städer med tveksam snöröjning, då gäller andra däck. Man får helt enkelt fundera på vad som passar en bäst, blir en kompromiss oavsett val. | |
Buspelle |
Brukar, som sagt, vara fram i oktober/november man kör kampanj, men såvitt jag minns brukar det vara 20% rabatt på vinterdäck. Men det kanske har varit olika över tid. |
|
Här finns begagnade originalfälgar Länk (Det är fälgarna som Riddermark snor ur inbytena) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.