AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
980

Navipro glömmer bort inställningar

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej alla,

Jag har upptäckt en lustig sak på både min 228 och M6:an. Jag gillar nämligen att ställa in adresser jag ofta åker till på mina snabbtangenter på stereon.

Dock har det hänt ibland på M6:a och idag även på 228:an att den inte har kvar mina inställningar utan plockar tillbaka andra gamla inställningar som jag raderat för länge sedan. Är det någon som vet vad detta beror på?

Ett exempel: Jag har knapt #2 inställd på navigering till Torggatan 9, men nu ligger alltså "Ring Daniel" på den knappen. Någon som vet vad felet är?

Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det kanske är första symtomen på att batteriet börjar bli dåligt?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Det låter som något som har med profilerna att göra, du har inte bytt nyckel som du öppnar med eller så? Har du kollat så att rätt profil är vald?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Jag hade faktiskt bytt nyckel när jag märkte det i går. Men jag tror inte min bil har profiler. Det kanske den har. Ska ut och köra snart och då märker jag.'

Men en M6 från 2008 har väl knappast profiler i nycklarna?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Minns inte när det kom men jag har starkt för mig att vår E90 -09 hade profiler bundna till nyckeln (eller som man kunde välja manuellt i iDrive) och att t.ex. snabbknapparna fungerar så som du beskriver det, att de är bundna till en viss profil.
I all sin enkelhet - speglar, förarsäte, ratt - har t o m min - 99:a profiler i nycklarna... :)

När BMW :s teknikfantaster fick ytterligare 9-10 år på sig, blev det säkert åtskilligt mer "godis".

/Lennart
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det verkar som ni har rätt, för när jag använde den vanliga nyckeln till bilen så var snabbknapparna tillbaka på sina gamla och riktiga inställningar.

Måste kolla om de är så på M6:an också, men jag växlade faktiskt nycklar några gånger i somras på den när vi var i Tyskland och det kanske var då den också hoppade mellan olika inställningar i snabbknapparna.

Ska ut och åka igen och då ska jag ta med mig båda nycklar och testa.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Nu har jag kollat en gång till och det var precis som Lenwib och Wiberg skrev, åtminstone på 228:an så är varje nyckel en profil och i det här fallet så hade jag bytt nycklar och använde den jag normal inte brukar använda.

Problemet löst, tack för hjälpen! :)
Bra att "mysteriet" inte var något sådant.

Tack för din återkoppling!

/Lennart
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
... och det är likadant på M6:an! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.