|
|
|
|---|---|
|
Har kolla efter originaldelar på schmiedmann men känns som att dom är dyra om man jämför med de siter i Tyskland som dyker upp när man söker efter originalnumret. De delarna jag söker kostade www.online-teile.com 293 Euro schmiedmann 4222:- www.bmwautoparts.net 240 Euro bmwautoparts känns dock skum. Litauen. Då föredrar jag nog en seriös tysk site. Var köper ni delar om ni behöver original? Finns det billigare än ex vis online-teile? | |
| Har inte behövt några till bimmern än men generellt brukar jag köpa på ebay | |
|
Har kollat eBay. Har köpt en del av prylarna där till webastoprojektet jag håller på med där. En kabelsats och fästet till webaston verkar dock vara svår att få tag på till bra pris |
|
|
När det gäller BMW orginaldelar via nätbutik så är dessa tre mina favoriter. Länk Länk Länk |
|
| Köpte från Autodoc senast. | |
|
Jag har beställt ifrån bmwautoparts en gång. Inga som helst konstigheter. Det bästa är nästan att sidan är uppbyggd precis som när du går in på bmwfans och letar originalnummer. Smidigare kan det knappast bli. |
|
|
BMW Solna om det är bråttom. När man kan planera: Länk En veckas leveranstid i snitt? Länk Lite billigare men lång leveranstid. Senaste stora ordern las 12 aug, leverans 31 aug. Trodo fungerar bra för OEM-delar. |
|
| Original köper jag från Leebman, resten lite blandat, ibland Autodoc och ibland Ebay.de | |
| Autodoc, är man minska osäker på om delen passar måste man chatta med dem. Annars blir det garanterat fel. Regnr-sökning går ej att lita på, söker man på artikelnummer dock så fungerar det bra. | |
|
bmwautoparts.net (Krasta Auto, Vilnius, aukt. BMW) är helt ok, som sagts ovan. Bra service och chat-möjlighet. Har köpt flera gånger, men har ett intryck av att det blivit högre priser mot slutet. Kanske har det klagats från övriga BMW-handlare? (Vilket i o f s motsägs av det inledande inlägget.) /Lennart EDIT: Bör väl tillägga, att jag har de bästa erfarenheter av Bilia Mölndalsvägen (Lena K) vad gäller service med delar, men att jag ogärna åker dit för att gång på gång mötas av den bedrövliga parkeringssituationen, som tvingar en till alla möjliga olämpliga uppställningar. |
|
|
Tack för alla bra svar! Jag blev lite otålig där på morgonen den 11e och beställde från www.online-teile.com innan svaren här ramlade in. Och det var relativt snabb leverans på ca 1 vecka så är ändå nöjd trots en 500ing mer än bmwautoparts. Känns ändå billigt för de fina originalprylarna som damp ner hos ombudet! |
|
|
Det kan skilja rejält mellan olika handlare i Sverige, något man kanske inte kan tro. En kompis köpte en alcantararatt till sin 1M för några veckor sedan. Han kollade med tre handlare och det slutade med att han beställde från Hackefors i Linköping. Hackefors tog strax under 7200:- En handlare tog 7800:- En Hedinägd handlare tog 8300:- ! mvh Fredrik |
|
| Det ska också tilläggas att det vid tillfället bara fanns en sådan ratt i Sverige, nere i Malmö. Så det var samma ratt handlarna gav sina priser på... | |
|
Spareto från England. Har någon erfarenhet från dem? Enl. deras hemsida kan de skicka via DHL eller TNT mfl. Autodoc funkar oftast men har ju ingen express... - om man använder VIN numret (ej regnr) och meddelar att man inte vill ha deras märke "STARK" |
|
|
Mister-auto.se kör ibland fri expressleverans vid köp över en viss summa (var 599 kr senast jag utnyttjade det). Annars kan du köpa till den tjänsten. De har dock inte originaldelar, men dock flera märken som är OEM-leverantörer som Ate, Bosch, Mann-Hummel, Knecht-Mahle, Brembo, Sachs-Boge etc. etc. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Transocean |
Det där med originaldelar är lite svårt då bilfabriker gärna har tre-fyra oem-leverantörer samtidigt ( för att pressa priserna och säkra tillgång). T ex beställde jag "original tändstift" till min 530e från Leebmann24.de. Det kom NGK-stift. Skruvade loss de som satt i motorn från verk men det var inga NGK utan Champion :-) För övrigt som nya efter 5000 mil så dom återanvänds när NGK-stiften har 20 000 mil bakom sig! |
| Lönar sig att kolla på alla de olika sidorna vid varje köp. Denna gång skulle jag ha en ny styrenhet till klimatautomatiken. Leebmann24.de var denna gång en femhundring billigare än bmwautoparts.net | |
|
Kan rekommendera Trodo.se liknande priser som autodoc men snabbare leveranser. Samt att man kan klicka i att någon av doms tekniker ska kolla upp ordern så att delarna passar innan den skickas ifall man är osäker. Köpte nyligen 3 tändspolar för ca 300kr styck där schmiedmann tog 9xx styck. Enda som skiljde var den lilla lådan med BMW Group stämpeln. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.