AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
454

M3 -96:a / försäkringstips önskas

Mo
53
Morfendite
X3 3.0SD -07
Är det nå'n som har lite bra tips på ett sätt att få en M3 -96 billigt försäkrad? Wasa/Bilsport kanske?

Kul på hjul!
ch
212
chris
330 coupé -02
Har för mig när jag hade min M3-96 skulle länsförsäkringar ha 16.000, skrev över bilen på morsan och sparade på så sätt 10.000 om året på en helförsäkring. Själv är jag 27, tydligen vill försäkringsbolagen att man ska göra så.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjena.

Pga många bedrägerier så har Wasa Bilsport slutat att försäkra M3:or.

/Edvard
BMW CS # 4503
QU
70
QUAD
BMW M2 F87 -17
Hej

Har min 96a försäkrad hos Länsförsäkringar. Helförsäkring helår 5600:-
är 27år
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
QUAD:

Du verkar ha fått ett bra pris.

/Edvard
BMW CS # 4503
Min är försäkrad hos IF med + förs (vilt/hyrbil) 4035/år.
mt
25
mtre
M3 -96
Ringde runt till olika bolag då jag skulle försäkra min M3:a -96:a, bilen är skriven på fargubben med 26 skadefria år, det visade sig att det billigaste bolaget för mig var OK/Folksam. Premien landade på 14.000:-/år för en helförsäkring. Bilen har imobilizer, stöldmärkta rutor, stolar mm. Dessutom bisiktigad/värderd av Länf. efter importen.

Hur kommer det sig att vissa får så låga premier trots samma bilfabrikat, skadefria år mm?

///Mattias
Min förra M3:a som var en 95:a kostade 5670:-/år, denna bil var en coupe´och dessa är statistiskt mer skadedrabbade än ex. en cab, "hemligheten" med låga premier
ligger nog i att ha rätt ålder,bil,antal försäkringar.
Jag är 42 år,har 4 bilar, villa(med vidbyggt garage som är låst/larmat), 2 barn(20 & 17 år)= barförsäkringar,sjukförsäkringar,pensionsförsäkringar på mig och min fru. Detta spelar naturligtvis en viss roll. Jag förhandlar alltid om premien och det brukar gå bra. Jag betalar kollosala pengar i förs.premier och är attraktiv ur den synvinkeln att jag sen inte är speciellt skadedrabbad försämrar inte saken. Jag förstår alla er som får betala jättebelopp för en enda försäkring men glöm inte att premierna bygger på statistik - är du 20-25 år och har en go BMW med mycket lulllull så är kollektivet för denna grupp mer skadedrabbad än 40-45 åringar. Att mtre:s farsa skulle batala 14 Kkr låter otroligt, jag hade tagit hjälp av en förs.mäklare och låtit denne undersöka saken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.