|
|
|
|---|---|
|
Lite "lustigt" i dessa osäkra tider att det kommer ut tre st X5M fabriksnya, på kort tid nu i slutet på augusti och början på september och nu är alla tre redan sålda, 1,5-1,6 mkr. /Anders | |
| Vet du om de faktiskt säljs för de pengarna eller om det behövs kraftiga rabatter? | |
|
De har säkert sålts med ca 10-20% rabatt beroende på avtal, men ändock! Det är ju en modell som knappt säljs och en tämligen onödig modell dessutom enligt min uppfattning. Jag gillar min nuvarande 40i oerhört mera än den X5M jag hade för några år sedan. Rätt motor men i fel modell skulle jag säga om X5M. Men det var mera prisläget jag tänkte på. /Anders |
|
|
Tror det finns en inte obetydlig del av köparna av motorstarkare SUV:ar som får sina inkomster på mer kreativa sätt. Jag har reagerat på de ser som kör G63 AMG och X5M gillar svarta adidas mjukisbyxor här runt Stockholm. Sen vet jag en annan som kör AMG 63, men hans aktieutdelning var över 20 mkr i år så då är ju situationen annorlunda. |
|
| Så länge man inte är i flygbranschen eller hotell/eventbranschen är det väl bra rull trots allt? Jag är inte förvånad, för bilar i den prisklassen finns det alltid kunder. Det är fortfarande 2 års kö på en ny AMG G63 (Geländewagen). Porsche säljer trots ett tidigare fabrikstopp alla sina 911:or de får i tilldelning. | |
|
Samma här i Karlstad. Tre M8 Competition sålda på ett par veckor... |
|
| Pengarna i det här landet är skevt fördelade. Hederligt arbete lönar sig iallafall inte. | |
We 2.010 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Många köper på kredit, tar extra lån på huset eller köper på firman. Överkonsumtion är en verklighet idag, glöm inte det. ;) |
| Rullar en ny X6M competition i min stad också. Inköpt i somras av en ung privatperson. Går ganska lätt att se ett företag i närheten. Makalöst fet bil är det! | |
| Står en X5 M Comp på Bavaria här i Uppsala. Första gången jag ser läder på nederdelen av dörrsidorna - fett värre! | |
| @Grelle jag har ju som teori att det är lätt att tvätta pengar med en sportbil. Därav många i omsättning, byta bil ofta nästan alltid samma typ av köpare under 30år som gillar mjukisbyxor. Dock finns det ju undantag med några kända profiler som också byter bilar ofta med osäker företagskoppling bakom :). | |
| Slippy, låter helt klart som en möjlig teori. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.