AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.515

Rimgard fälglås

Buspelle
Någon som har erfarenhet av Rimgard fälglås?

Länk
Buspelle
Ingen som har erfarenhet eller övervägt att skaffa Rimgards fälglås? Finns en artikel om dessa i senaste Bayerisches Blatt s 21.
bl
2.294
blixten
325i -88
Om priset på dom hade varit lägre hade jag funderat på det.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Nej, jag har ingen erfarenhet av det. Och jag kommer inte få det så länge fälg-låset ser ut som en navkapsel till Audi. Audi har någon navkapsel som ser ut så där.

sen har jag heller inte överdrivet attraktiva fälgar på mina bilar och alla står inomhus i varmgarage så jag är inte så rädd för tjuvar.
Fult som stryk, det finns bra fälglås från Japan som inte säljs här hemma, ja de funkar.
Buspelle
Har iofs själv aldrig sett Rimgard irl men av bilder att döma ser det inte så fruktansvärt ut. Visst är det ett ingrepp i fälgdesignen men lite beroende fälgens utformning smälter det ändå in hyfsat. Svart lås på svart fälg ser t ex helt ok ut i vart fall på bild.

Dyrt är det men tydligen effektivt. Kan vara värt några kronor att slippa oroa sig för fälgarna och allt elände och kostnader om de blir stulna.

Dock tydligen ingen hit bland forummedlemmar ;)
Buspelle
lanab: Har du någon länk eller info till de där japanska låsen. Borde väl gå att beställa från Japan.
Sk
231
Skumtomte
330dA xDrive Touring -21
330iA xDrive Gran Turismo -18
Såg dessa monterade på "tillbehörsbilen" hos en ÅF, och även om det är en god idé, så tyckte jag att det påverkade utseendet för mycket för att vara intressant.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.