|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ny på forumet då jag precis blivit med BMW. Köpte en begagnad på KVD-auktion till vad jag tror var ett hyfsat pris. En av de saker som jag tror gjorde att buden inte regnade in är att idrive-skärmen har ett pixelfel, ser ut som ett svart hål stort som en femkrona. Jag undrar om det är någon som vet eller har teorier om vad som kan orsaka detta fel? Min plan just nu är att köpa en ny skärm med android interface men är rädd att felet kanske inte ligger i skärmen utan någon annanstans. Och därmed kommer finnas kvar på den nya skärmen. Hoppas nån har erfarenheter att dela med sig av! mvh / Martin | |
|
Hade precis samma pixelfel på min 520-16. Köpte denna och installerade enl youtube-video. Funkar kanon!! Länk |
|
|
Intressant! Jag är själv på gång att beställa nåt liknande från droiduk.com. Försvann pixelfelet även i iDrive läge? Dvs när du kollar på originalmenyerna och inte androidmenyerna. |
|
| Japp det försvann. Man kunde se att det satt i skärmen och inte i mjukvaran då pricken även kunde ses med avslagen bil. | |
|
Hej! Har nu satt i en ny skärm och det blev riktigt bra! Har bara lite strul med uppkopplingen till en Apple CarPlay-dongel som jag köpte till. Har du en sån? Försöker lista ut om jag har missat något i inställningarna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.