AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.214

Safetown försäkring

ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Någon som använder Safetown bilförsäkring och har någon erfarenhet?

Det är snart tid att förnya min försäkring och jag noterar då att Safetown är tillräckligt mycket billigare än min nuvarande hos TH för att motivera ett byte. Nästan halva priset (3800 istället för 7000) om jag samtidigt går upp ett steg i självrisk, kan ha roligare för de pengarna än att spendera på en försäkring.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag har haft. Hade aldrig nån skada dock. Det är ju där skillnaderna märks.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Priset är för helförsäkring?

Gick inte att få onlinepris på min Audi men kollade med fruns Toyotas (CH-R) regnummer på mig och den blir 60% dyrare är nuvarande IF.
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Ja, 3843 för helförsäkring på min 420d 1500mil 10k i självrisk. Jag har aldrig använt försäkringen på 20 år, så i mitt fall så är det mest ekonomiskt med hög självrisk om jag slår ut det på flera år.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Safetown är samma bolag som WaterCircles, och det sistnämnda är kanske mer välkänt.
Tidigare var det IF som va försäkringsgivare, nu är det något norskt bolag som är det i stället. Så vet inte om några villkor har ändrats.

Har haft WC tidigare, men aldrig haft något ärende.
Billiga är dom..

10k är högt i självrisk oavsett vad.
Av ren nyfikenhet. Hur stor skillnad blir det på årspremien om du tar 6k i stället?
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Skillnaden är 800 SEK per år mellan 6000 och 10000 - så jag måste utnyttja försäkringen var 5:e år för att det ska vara lönsamt. Spelar inte så stor roll, mer en princip. Ska inte skriva något mer, för då kommer jag jinxa :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.