|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 323i -85 som är nybesiktad, nyskattad och endast har gått 15700 mil. Bilen har små rostangrepp men inget direkt allvarligt. Vad kan man få ut för em sådan? Är det någon skillnad för att bilen är importerad som flyttsak med dispens för avgasrening? Bilen är diamantsvart och i bra skick i motor, låda och inredning. | |
|
Ingen som har några tankar? Främst undrar jag om flyttsaksgrejen. |
|
| Upp | |
|
Envis du är ;) Kanske du får 9986kr..:) Om flyttsakshistorien och dispensen för avgasrening förstår jag inte vad det skulle ha för betydelse för värderingen på en så gammal bil utan kat osv..Men som sagt en gissning på värdet fick du ju iaf :) Mvh Janne. |
|
|
Äntligen någon som förbarmar sig... Nu har jag fått veta precis vad vad jag ville, nämligen att flyttsaksgrejen inte spelar någon roll på en gammal bil utan kat. Det var väl inte så jäkla svårt att lägga in en liten blänkare här när man i alla andra inlägg kan komma med "inte vet jag, fråga kalle" typ. Tack Janne T |
|
|
Hmmm...Pompe,det jag menade var att jag inte var hundraprocentigt säker på vad det innebär med flyttsaksgrejen o dispensen som nu finns..beror antagligen på vad som står på reg.beviset(står väl utförligt där t.ex. om dispensen gäller under viss tid osv) och även när den importerades spelar möjligen in på värderingens exakthet+ vad som gäller angående bestämmelser/regler på just din vagn... Mitt tips är att ringa till bilprovningen o be dem säga exakt vad som gäller i ditt specifika fall... Mvh Janne. |
|
|
Flyttsaksbilar lär man ju kunna toktrimma utan större problem med bilprovningen, åtmistone turbokonvertera. Detta borde innebära att den kan gå för ett högre pris till någon som vill lägga in en trevlig spis under huven. Mr C |
|
| Vill du sälja bilen?? Har en 520i -88 nya karossen om du vill byta? | |
|
Men Haidar,ska jag köra en till bil som du har haft ;-) Maila mig så kan vi titta på varandras bilar. |
|
| Här de 518iS du har köpt av mig eller??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.