AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.042

Nav destinationer från BMW Connected appen kommer ej fram till bilen

no
48
notko
F30 320d - 16
Det har fungerat helt OK tidigare.
Sista gången som det fungerade var den 21 juli. Sedan dess har inget ändrats i bilen, appen har uppdaterats allt eftersom nya versioner kom ut. Appen verkar sända destinationen men den kommer aldrig fram till bilen.
I går upptäckte jag att appen inte ansluter till bilen genom USB kontakten heller.
Jag undrar om det är några andra som haft samma problem.
Jag har Android telefon. Bilen i fråga – F30 2016 åm
.

Min navigator har också slutat ta emot destinationer direkt. Kanske har det med att göra att prenumerationen för trafikinfo löpt ut och den tänker jag knappast betala hutlösa pengar för.

Istället finner jag dem i BMW-meddelanden under Connected drive (testat senast idag). Kollat så du inte har en massa adresser där? Kör också Android (10) men brukar ansluta med bluetooth, USB har jag inte provat på flera år.
no
48
notko
F30 320d - 16
Müllweiser, tack för svar!

Jag kanske borde förklarat bättre. Det är BMW-meddelandena som inte kommer fram till bilen och de har gjort det tidigare. Sista meddelande som finns i bilen är från 20200721.

För info: jag installerade appen i en äldre version och USB anslutningen is alive. Bluetooth mellan app och bil har aldrig fungerat för mig.

När du säger " ta emot destinationer direkt" menar du bluetooth?
Tidigare har navigationen startat automatiskt med destinationen man skickat när bilen startats. Trodde det var en feature i bilen men det kanske har gått via telefonen och appen när den anslutit till bilen via bluetooth?

Ser att man på connected drive i webgränssnittet kan skicka en anteckning till bilen som ska dyka upp under meddelanden. Det kan du alltid testa för att se om det kommer fram. Annars är väl känslan att BMW får kolla på serversidan för se vad som händer (eller inte händer) där.
no
48
notko
F30 320d - 16
Tack! Det var ett bra tipps. Skickar meddelande och går till bilen och kollar.
no
48
notko
F30 320d - 16
IT och BMW - det är ett skämt.
Inloggningen på ConnecteDrive siten fungerar inte. Man möts av texten ”Du kan hålla dig informerad om alla BMW ConnectedDrive-tjänster. Försök logga in eller registrera dig igen senare.”
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Har du provat installera om appen?
no
48
notko
F30 320d - 16
Ja, det har jag.
Testade att skicka meddelnade från ConnectedDrive siten så som Müllweiser fåreslog men det kommer inte fram så det måste vara något mellan BMWs server och min bil.
Men jag tror inte det är i bilen eftersom inget har ändrats i den sedan tidigare då det fingerade.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.