|
|
|
|---|---|
|
Nyligen köpt mig en BMW 520 d xdrive 2014. Bara haft problem mina första 4 veckor med bilen. Kraftiga vibrationer bytte då skivor samt belägg bak. Fortfarande inte bra. Nu ska det bytas nedre länkarmar fram vilket även dom var slut. Senast igår fick jag Full Drivkraft är inte tillgänglig som felmeddelande 6 gånger efter landsvägen. Laddade hem BMW connected appen vilket jag får upp fel med egr . Är det den som spökar alt turbo? Gått 14xxx Bilen är köpt på firma så slipper stå för konstnaderna men känns sjukt tråkigt när man haft en Volvo som bara gått innan utan problem | |
|
När en BMW börjat vibrera är det ofta mycket som behöver bytas innan det är ordning på det igen. Tyvärr. Jag tror det är ett resultat av att jakten på körkänslan gör att man inte har så mycket marginaler i bussningar och geometrier utan när något börjar bli dåligt så börjar det skaka och då är det ofta många grejer som börjar tröttna samtidigt. Skoda-häcken kan man ju köra utan vibrationer i framvagnen trots att det knappt finns bussningar kvar men där är ju också känslan i ratten som en död fisk. // Magnus |
|
| Fan va tråkigt att höra. Som sagt så sa dom att dom skulle byta allt tills det var ordning på den. Känns ändå jävligt pissigt. 3 åtgärdsförsök innan dom skulle köpa tillbaka den. Vilket jag hoppas det i slutändan blir. | |
|
Betr EGR, kontakta en auktoriserad BMW-verkstad, det finns en teknisk återkallelse av detta och det bör göras snarast, felet är förenat med risker om det inte är åtgärdat. Mvh Asken |
|
| Jo jag ringde idag men fick inget svar. Ska kolla upp det imorgon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.