|
|
|
|---|---|
Anton |
Har just köpt en importerad 328,det saknas en nyckel,måste man vända sig till BMW för att beställa en ny + omkodning.Vad kostar detta? |
|
Du måste beställa en nyckel via BMW med tanke på startspärr mm. Kostnaden vet jag inte riktigt. Omkodning kan ju vara lämpligt om du inte vet vem som har den saknade nyckeln och du inte har monterat in något extra larm tex. Är inte helt ovanligt att bilarna hämtas tillbaka. Fast det beror ju lite på var du köpt bilen, privat eller BMW-handlare. Omkodning får du räkna med 1000-1500 enligt uppgift från en polare. |
|
|
nyckeln kostar 180:- + moms hos BMW (köpte en för ett par månader sen), har du stora färddatorn kan du kodspärra tändningen, då kan dom inte hämta tillbaka bilen. /Thomas |
|
|
Jag kodade om för 500 spänn, det var också helt OK att vara med och kolla och snacka med mek:en. Det är auktoriserade verkstan i Södertälje jag pratar om. Solna kunde inte fixa det inom 1 månad (förra sommaren), fick tid dagen efter i Södertälje. Kommer inte ihåg vad de heter men kolla bmw.se och serviceverkstäder. De fixade larmomkodning också om du har den tyska inställningen till "svensk" för lika mycket en femhundring. Allt detta för att få OK från försäkringsbolaget förstås samt att man vet att det är bara de nycklar som jag har som man kan komma in i/starta bilen med. |
|
Anton |
OK detlåter bra,omkodning av startspärr för 500 kr,men hur gör man för att koda via datorn? |
| Omkodning betalade jag 800:- för, nyckel kostade 1400:- (fjärrlås). | |
|
Vet att ja blir lite efter nu:) Vart kan man vända sig för nya startspärrs nycklar eller liknande, har 1 spärrnyckel nu, skulle vilja ha en kopia.. |
|
changco |
Anton: Vrid nyckeln till garageläge (första hacket) sen trycket du på "code" sen använder du 1,10,100,100 för att ställa in din code lämpligtvis en kod du kommer i håg annars får du problem. sen avslutar du med st/rs. Sen är du ska starta bilen vrider du nyckeln tills det plingar till sen tycker du in din kod sen st/rs och startar bilen. |
|
Changco, tror nog att Anton har löst sitt problem på något sätt för rätt länge sedan! (kolla datumet) ;o)) Mert, vad menar du med startspärrsnyckel? Har du eftermonterad imobiliser? I såfall bör du nog vända dig till generalagenten för de som tillverkat imobilisern. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
changco |
Johan B: Hoppas jag får äran att bli klassad som veckans idiot :) haha smart man är ibland. |
|
JohanB, enligt BMW är de en eftermonterad..Gjort i Tyskland..enklast är att koppla ur den..frågade runt lite i stan: Koppla ur tyska immobilizer: 800- 1200:- Koppla ur im. koppla in ny: 2500-3000:- Koppla ur im. koppla in ny + larm(FOX): 3500-4000:- nästan mest värt att ta de me larmet.. |
|
|
Mert, håller med dig. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
Anton |
Hej , har inte kollat detta forum på ett bra tag, men jag beställde en ny nyckel hos Bmw den kom med orginalkoden inprogramerad direkt från fabriken de har alla uppgifter om bilens orginal utrustning via chassienummret,minns inte vad jag betalade men har för mig att det var 300-400kr. kör numera peugeot 406 ett klart nerköp dock, saknar 328'an. Mvh:Anton. |
| Vem kontaktade du då? lokala bilhandeln i stan där du bor? | |
Anton |
Bmw i Skövde. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.