|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Det finns ju n en silvrig 09:a hos UCARS för 130.000:- mindre än den svarta på Optimal Cars..Visserligen gått 10.000 mil längre men kanske ett bättre köp i slutändan med mindre värdeminskning, förutsatt att allt är ok mekaniskt? modolasse har beklagat sig i andra trådar tidigare på detta forum om hur ful han tycker E63:an är och hur himla snygg och bra hans gamla vinröda F13 M6 var.. Jag tycker precis tvärtom ;-) |
|
Lasse Karlsson |
lanab o Phoenix M3! Ni är ju bara makalösa!! Jag gjorde ett inlägg(det får man väl göra!?) eller?? Jag skrev att JAG tycker att den gamla BMW M6 är skitful! Får jag inte tycka det?? Sen kommer det: att jag är en mupp!? för att jag skriver oseriösa inlägg!? okej, mitt inlägg kanske inte var 100 % seriöst! men därifrån till att jag är en mupp!?? Ett mindre genomtänkt inlägg, o plötsligt är man en mupp?? Att bli kallad mupp, utifrån detta är ju patetiskt!! Men det är klart ni två¨, är ju naturligtvis totalt felfria, o har aldrig varit i närheten av att göra ett mindre genomtänkt inlägg på detta fantastiskt inskränkta Forum!. Jag är inte den enda som gjort inlägg här, o totalt idiotförklarats av kreti o pleti, det ska ni ha jä...... klart för er! Besserwissers finns det gott om!! Sen till dig lanab!: Varför i he...... blandar du in min bil i diskutionen för?? Mitt tycke för X5M har ju överhuvudtaget inte med detta att göra!! Du tycker inte BMW X5M är snygg, bra eller nånting! Visst! okej att du tycker du så ! helt okej för mig! smaken är som baken!Trots detta kommer jag inte kalla dig för mupp! men det borde ju du pajasPhoenix göra!! Det är ju fruktansvärt oseriöst att börja prata om hur ful o dålig BMW X5M är , i denna tråd, det tycker i varje fall jag!! Eller?? Slutklämmen är att min nya pärla, är den härligaste BMW jag haft, utifrån funktionalitet!! så är det bara! Hoppsan! nu var jag oseriös igen! ber om ursäkt! modolasse |
Lasse Karlsson |
M3//Robby! Bara som lite info, har jag aldrig haft nån BMW F13 M6, vinröd!! Men det är klart: det är väl inte heller oseriöst, att hävda saker som man inte ens har koll på! Kolla upp hur det ligger till innan du uttalar dig!! modolasse |
|
@Lasse Ser att du ägt Saabar, nu förstår jag dig bättre varför du har de åsikterna du har. |
|
|
modolasse, var det en F14 Gran Coupe du hade? Inte snygg och ej heller välutrustad, kanske därför du hade problem att bli av med den?? |
|
Lasse Karlsson |
M3 Robby! Är du bakom flötet? Du har ju inte ens koll på modellerna! F14, vilken BMW är det?? O sen göra uttalandet; att den bil jag hade, inte är snygg, o dåligt utrustad!? Du har ju inte ens koll på vilken modell jag haft, o än mindre en susning om exakt vilken bil det var!! Hur i he..... Kan man uttala sig om saker, som man inte har en aning om!? |
|
M3//Roby@ Den på Ucars är en Belgien import som varit i Tjeckien och vänt 2014-15. 10k mil på en sådan bil är väldigt mycket, tycker jag. Dessutom har jag dåliga vibbar när det gäller UCars, vet inte varför, men lite har jag läst och de säljer allt möjligt "skräp" Silverstone inredning på en silverfärgad bil är ju inte lysande heller, men man kan ju alltid foliera den i en snygg matt blå nyans, bilen alltså;) EB |
|
|
@Pula. Har du noen kjensla for Optimal Cars? Uaktuelt å kjøpe en bil med +10 000 mil. |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Missat den här? Länk Har inte kollat upp historik eller så men har haft den bland mina sparade annonser i några månader. |
|
modolasse, du verkar inte må så bra? Pula, tack för mycket intressant info om UCARS M6:a. Den går därmed bort helt. Flash007, om du är jättesugen på deras svarta M6, så boka in ett besök och gå därefter på din magkänsla. Det gick inte att ordna en provkörning vid mitt besök i somras pga personalbrist och trångt i hallen.. Min uppfattning är dock att bilen inte är i "mint condition" så som den beskrivs i annonsen. |
|
|
Lasse - kan du lägga ner och kommentera denna tråd helt och Phoenix kan väl lägga ner de delar som handlar om att trasha Lasse så kan vi hålla tråden till att handla om M6 E63. Jag har svårt att tro att 645 och 650 kommer bli några klassiker - de är på gränsen till lite undermotoriserade men tror däremot att M6 kommer blir en klassiker. Men det är ju bara min personliga åsikt och jag är ju lite smått färgad av att jag själv har en. För övrigt så tyckte jag också att E63 var den fulaste modellen ever tills fram för ca 2 år sedan då jag började tycka den är skaplig och nu tycker jag den är rätt snygg. |
|
|
@Flash007 Inte så positiv erfarenhet av Optimal Cars, var spekulant på en AMG C63a för något år sedan och dom hade inte bilen i hallen men säljaren hade inte koll på sina egna bilar och fick svaret "Har vi den?" lovade ringa tillbaks och jag skulle få komma kolla på den, han ringde aldrig och jag brydde mig inte återkoppla då jag fick en känsla de inte var särskilt intresserade av att sälja. |
|
|
@M3//Robby Problemet er at jeg inte kan reise til sverige pga Corona😡, men jeg har fått en kompis å dra innom for å sjekke bilen. Har fått masse bilder. Bilen er nok ikke Mint Condition som beskrevet, men den ser bra ut. Begynner å danne meg et bilde av historikken også. Jeg tror det er en bra bil. |
|
Lasse Karlsson |
M3//Robby! Först till dig, Phoenix, o lanab: Bara som lite info: Nej! jag mår inte bra , vad det gäller just detta , runt denna tråd! Det gör jag inte pga att det ni håller på med (främst) Phoenix! är rent o skärt o inget annat än ren mobbing, näthat, kränkning, eller kalla det vad du vill!!!!! De flesta människor, mår inte bra då man blir utsatt för sånt! Det vill jag att ni ska ta med er!! Hur man behandlar andra, runtom sig är jä...... viktigt! Nu vet jag att jag kommer bli kallad mupp av pajas - Phoenix, då detta inte har ett dugg med bilar att göra ! men det skiter jag i!! Tycker att sån här skit ska man ta tag i o försöka göra nått åt! Behandla andra människor, som du/ni vill bli behandlade själva!! Ta med er detta!! Sen till Alexander K! Ditt inlägg var det första som var bra i denna del av denna tråd!! Du ser i varje fall "nyktert" på det hela, med det du skriver, o önskar! BRA! Till sist innan jag lämnar denna tråd för gott!(dock inte Forumet! älskar BMW alldeles för mycket för det!) så vill jag bara tillägga, som info främst till dig Robby: att utanför Forumet, mår jag strålande, så det behöver du inte oroa dig för!! Detta plus, att jag nog nu lärt mig läxan, o vad som verkar gälla i många av trådarna i detta Forum: Innan man skriver o gör inlägg, så bör man noga överväga vad! Jag har fått mängder med skit, hit o dit(o även säkert delat ut ett o annat också, iofs!) ism olika inlägg här, o då det handlat om allt från försäljningar till div åsikter om ditten o datten!! plus att jag vet att detta gäller flertalet andra också!! modolasse |
|
Westersund@ Har haft koll på den rätt länge, mest för att se vad den kommer att säljas för. Serviceboken är ju imponerande minst sagt. Problemet med att köpa M6 V10 på 6-9k mil är ju att inget i princip är gjort när det gäller de vanligaste felen (ni vet vid det här laget vad jag pratar om) och då riskerar du att få allt under en kort period (om du har otur). Sen är det nog färgen och att det är en bil tillverkad -05 som gör att den står still. AlexK@ Jag skrev redan för 5 år sedan att E63/64 är en av de snyggaste bilarna de har byggt;) EB |
|
|
Blir sugen på att köpa tillbaka mina gamla M6 helt plötsligt. Byta vevlager för 20k så att man kan sova gott om nätterna. |
|
| @flash007 köp den om du tycker att den är fin och har kollat upp historiken. Ingen här inne kan säga något om bilen egentligen utan det är bara spekulationer. jag själv funderade på att köpa den svarta M6 från Optimal cars men bestämde mig för annat pga hög försäkringskostnad, samt att s85 motorer har sina barnsjukdomar och det måste man nog vara beredd på. Att den är en V10 som älskar bensin är du säkert också medveten om. | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
@Pula - Vid en första anblick verkar den ju väldigt prisvärd, lite av ett fynd faktiskt. Tycker färgen är väldigt fin och att byta vevlager är inte katastrof i förebyggande syfte. SMGIII är väl lite av en chansning men att bygga om spjällhusen är inte så farligt heller. |
| Min M6:a drar 1,4 blandad körning. Det är dock endast marginellt mer än min 850i som drar 1,3 blandad körning. | |
| Jag har pratat en hel del med Per Larsson på Bil&Motorteknik i Huddinge om det här med vevstakslager och fick ett bra erbjudande på översyn samt även se över högtrycksslangen till smg-pumpen (tror jag det var) och han förklarade att "vi har gjort översyn på rätt många S85:or och ingen av de vi kollat har varit fri från problem med vevstaken". | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.