|
|
|
|---|---|
|
Vet någon vad det beror på? När jag ska iväg och backar från parkeringen så rycker det till i drivlinan när jag lägger i backen. Precis som på en hoj när man lägger i ettans växel. Jag minns faktiskt inte om det alltid varit så men jag börjar störa mig på det nu. Men om jag lägger i backen långsamt så kommer inte det ljudet. Med långsamt menar jag att jag drar spaken till vänster sen väntar en sekund och sen upp. Gör jag det utan paus så rycker det till. | |
|
Bussningarna till differentialen (3st) kan vara orsaken, den stora längst bak tar mest stryk. Märks oftast när man lägger i back eller mellan 1:an och 2:ans växel, kan dunsa till lite från bakdelen. Här är ett klipp på en automatare som visar den bakre bussningen som är spräckt: |
|
|
Jag menar när jag lägger i backväxel samtidigt som jag håller i kopplingen. Då ska ingen kraft vara överfört till diffen. Men i mitt fall så är det faktiskt så att det låter som att det hugger i drivlinan efter kopplingen fast kopplingen är itryckt. För mig låter det som att det rör sig kring kopplingen, vlådan eller slavcylindren |
|
| Okej! Nej då lär det väl vara de två små växellådsbussningarna, "knutkorset" eller stödlagret som spökar. Men borde ju märkas på fler sätt. | |
| Eller ja, nej. Möjligen växellådsbussningarna? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.