|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Börjar med att jag sökte på Google om skillnaden på 330d mot 530d där jag kom fram till något gammalt garaget net inlägg som hänvisade till denna sidan! Sagt och gjort gjorde jag mig medlem för att ställa frågan! Kom på nu att jag inte har sökt i detta forum så blir det ett dubbel post ber jag om ursäkt för det! Iallafall så började idag varför jag skulle vilja ha nån av dem modellerna och det är för att min 3:e volvo v70n d5 har fått samma dom som dem andra två:kamrems haveri var av en av dem vart även motorn Skrot! Har varit volvo frälst, förutom när jag hade en 318 som vinter bil samt pendlar bil ett tag! Jätte skön och rolig, men ett rådjur tyckte att den va fin eller nått så den vart skrot pga träd osv... Iallafall så vill jag ha en 330d/530d MEN jag undrar om en 330d klarar av 2 vuxna, 2 barn, en barnvagn och eventuellt en hund? Eller blir det trångt som fasiken och ska passa på och köpa en 530d? Sen några för och nackdelar vill jag gärna veta, vad som kan strula/barndoms fel?! Vart ett jätte långt inlägg känner jag men som nytänkande bmw ägare vill jag bara förklara min situation och få lite kött på benen så jag inte ångrar mig sen! Mvh Robert | |
Transocean |
"2 vuxna, 2 barn, en barnvagn och eventuellt en hund?" Du behöver en 5-serie GT eller en X5. Eller en Mercedes V-klasse. |
| Nja, V70 motsvarar väl 5-serien? Borde duga. En 530d med sexa är ju nåt helt annat än en trött volvo diesel 😁 | |
|
Med specat behov, kan du nog stryka 3-serien rätt omgående. Om 5-serien räcker eller ej kan du nog bara avgöra om du provar den. Nu framgår det inte heller vilken generation av 3- respektive 5-serien vi pratar om...och det är nog nödvändigt för att du ska få relevant input i de andra frågorna. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| V70 är betydligt rymligare. Vi hade en XC70 och en F11 samtidigt. Rätt stor skillnad faktiskt. Volvon är större både i baksätet och i bagaget. | |
|
Johan B: ja, kände att inlägget vart långt så fick inte med någon modell eller ärligt talat vet jag inte vad dem nyare modellerna heter! Vill bara ha nån av motorerna då jag har hört från få personer att det verkar vara bra maskiner samt automat låda! Jag är ute efter modeller från 2005, desto nyare desto bättre men priset vad jag hade tänkt mig är runt 50.000:-! Hoppas det förenklar situationen! 😁 |
|
| Kolla MB E-klass kombi. Fantastiska utrymmen och sanslös komfort. Dessutom roligare att köra än vad många (felaktigt) tror. MBs dieselfyra är fin och finns även en mustig dieselsexa att få (350) om så önskas. Testa en och se! | |
|
Hej Skall du ha hund är det 530 som gäller; bara en handväskehund får plats i e91 touring. Skall du också ha bagage och barn går det inte alls. Jag har haft två 530d i din prisklass. Kolla service och historik noga. Välj hellre en som är välservad och väl omhändertagen men med fler mil än omvänt. Stora dieseln är mycket bra och håller länge. Sålde just min 530dT som gått lite över 40000 mil, gick fortfarande mkt bra. Men som sagt, kolla skicket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.