AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.262

750i-96 SLS EDC

Da
14
Davves
750i-96
Tjena! Har precis köpt mig en en 750i från 96! Har problem med en dämpare bak som läcker olja ganska rejält så funderar om man ska lägga pengar på att köpa en ny/beggad dämpare och byta? eller som jag läst mig till att byta till vanliga fjäderben utan SLS om detta blir fallet hur gör man detta på bästa sätt? Har även förstått att man får felmeddelanden om man byter till "vanliga" /David
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Renovera dämparna hos Länk
Eller gör en SLS-delete. Men gör det på rätt sätt:
Länk
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Samla pengar och kraft till att gå över hela bakvagnen när du ändå är där och river i det. Passa iaf på att byta gasklockorna (tryckackumulatorer bakom innerskärmen.) också när du slabbar med hydrauliken. Är dämparna slut så märks det inte att gasklockorna är paj förrän dämparna är fixade och då måste man byta.

Jag renoverade dämparna i Polen och bytte rubbet bak på min kärra förra året. Passa på att göra det under vintern så går jobbet i Polen snabbare och du kan fixa resten under tiden.

// Magnus

Da
14
Davves
750i-96
Tack för svar och tips! Lämnade du in dämparna till samma företag som är länkat här ovan? /David
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Japp, det var nagengast eller vad de heter som gjorde det. Det dröjer dock 10000 mil innan jag kan säga att de gör ett bra jobb eller inte så återkom 2040 om det ;)

Jag var dock lite slö med att få iväg de på vintern/våren så då hamnade jag i den allmänna vårrushen för denna typ av jobb och grejerna var borta i många veckor.

// Magnus

Da
14
Davves
750i-96
Hahah! Fler frågor! Vars sitter oljetrycks givaren? Den som går till lampan?
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Snabb JFGI (bmw m73 oil pressure switch):
Länk
Länk
Da
14
Davves
750i-96
Tjena! Vill börja med att säga att jag skickade iväg dämparna på renovering hos nagengast, dessa såg ut som nya när dem kom hem igen!!

Fler frågor, ska ta och byta ut alla drivremmar på motorn (m73) vars hittar jag lättast vad som passar just den motorn med tanke på längd osv på remmarna, om man kollar upp på nätet som hittar jag en drös med olika längder och även olika typer av spännare /David

Hej,

Remmar: Nr 1 i respektive bild. Spännarna/dämparna hittar du där också.

Googla eller sök detaljnumren på ebay.

(fast remmarna är egentligen redan definierade genom beskrivningen under "Tillägg".)

Länk

Länk

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.