|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag tänkte köpa coilovers till min E30. Jag har 45mm fjäderben. Min fundering är om jag borde införskaffa mig 51mm fjäderben istället nu när jag ändå ska punga ut 10k. Vilka fördelar/nackdelar finns det med 51mm? Bilen är tänkt att köras hårt med, jag vill kunna köra bana/drifting. Har monterat nya H&R krängningshämmare fram och bak ifall det skulle vara av någon betydelse för frågan. Tack, mvh. | |
| 51 passar inte på din bil, du måste byta hjulspindlar för kunna ha 51 mm. | |
|
#Isåkare Precis det vet jag, så min fråga är egentligen om det är värt att köpa 51mm fjäderben med tillhörande coilovers eller om jag lika gärna kan åka med 45mm fjäderben med tillhörande coilovers. |
|
|
Benen blev grövre av nån anledning, så jag skulle satsa 51 51 om du ändå ska kosta på med nya grejer. Ska du köpa nått seriöst, eller nått billigt för några tusenlappar ?? Jag köpte nått billigt kit för 3.500:- körde både is och asfaltsbana, efter ett år var 3 av 4 stötdämpare trasiga. Sen blev det Koni och H&R fjädrar, jag hade dock 51 från början, så jag kan inte säga 45 skulle vara sämre. |
|
|
Jag hörde någon säga att 51mm var "M-chassi" på den tiden. Nää tanken är att köpa något lite lite vassare som BC eller D2. Mm efter ett tag så kommer man till insikten att det är bättre att köpa ordentliga grejer än att behöva köpa 2 gånger. Fick tag på ett par 51mm nu iaf så nu kan jag sova gott om natten :) Tack för input Isåkare! |
|
| Hade K Sport coil på E36an efter E30in, funkade fint, men de var inte snygga efter 4 år i saltslask. Smörj in alla gängor noga och rostskydda grejerna om du ska ut på vintern. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.