AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.600

Går denna verkstad att lita på?

gl
5
gloggisen
BMW F20 116D - 2012
Hej allesammans!
Nu har jag kikat lite och fått offert från en verkstad vid namn ”Per Larsson BMT AB” i Huddinge och de vill ha 19000:- för att byta synkringen till backväxeln på min bmw, som då troligtvis är orsaken till att jag inte kan backa. Då är min fråga, är det värt eller bör jag istället beställa en begagnad växellåda från bildelsbasen och byta den? Finns ju iofs ingen garanti att en begagnad låda är felfri heller och då kanske mer värt att låta dem reparera den befintliga? Är Per Larsson BMT AB en pålitlig verkstad? Är 19000:- rimligt?
Tack på förhand
Visa användare
8.669
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det är en välkänd verkstad och har vad jag upplevt det fått bra kritik i flera sammanhang. Bra är däremot inte alltid samma sak som billigt. Men billigt kan också bli dyrt i längden osv.

Om du är osäker, ta offert från någon till verkstad. Men om växellådan ska ner, del bytas och sedan tillbaka så blir det nog en kostnad i den där härraden.

En annan tråd här handlade om att byta lite oljor och tändstift på en M2 -17 och det skulle gå på 14' på Bilia. Då är ju det här mer rimligt för pengarna.
As
11.615
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kan inget om kostnaden men jag har använt mig av BMT under cirka 15 år och är väldit nöjd. Som sagt, billigt är aldrig bra. Du får ställa kostnaden till bilens värde?
Mvh
Asken
Verkstaden gäller nog för att vara topp för BMW.
Men antagligen lagar man inte själv lådan, utan skickar det uppdraget vidare. I början var det få som ens kunde få isär lådan, men numera annonserar flera om att fixa felet. Vill minnas mig ha sett priser runt 7k.
Men sen skall ju lådan ur och sen in igen. Fast 12k för det verkar överdrivet.

/Lennart
Transocean
Länk

16.589
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Jo själva delen är billig men att peta isär lådan är inget man gör själv. Även om man är händig nog att ta ut hela lådan vilket stoppar rätt många också.
Jag tror inte kostnaden är helt orimlig. Detta är väl ett fel som inte är helt ovanligt så att köpa en begagnad låda känns ju dumt såvida inte det är dokumenterat att den är fixad på denna punkten. Surt om det blir samma visa om ett halvår.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
instämmer med flera andra här. Har anlitat mig av Bil&Motorteknik i snart tio års tid avseende olika BMW med allt från 4 till 12 cylindrar och jag är supernöjd.

De är nog inte alltid superbilliga - men bra är sällan billigt. Du kan nog vara trygg i att bilen kommer till ett bra ställe.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.