|
|
|
|---|---|
|
Det har alltid var lite 50/50 om Spotify har dykt upp bland Media, men sedan en vecka har det inte fungerat alls. Nu vet jag varför, Spotify har tagit bort stödet. Se till att Spotify ändrar sig här Länk | |
| Detta måste det bli ändring på! Har aldrig funkat med Android va? | |
|
Det har aldrig fungerat helt bra med Spotify en i Android-lur med Carplay, men med de senaste versionerna av Spotifiy fungerar det inte alls, vilket Spotify bekräftar. Genom att installera en äldre version av Spotify och stänga av automatiska uppdateringar fungerar det så bra som jag kan få det. |
|
| Connected Drive menar jag. | |
| Det är det som har hänt alltså! Jag undrade just varför jag inte fick upp Spotify som ljudkälla längre. Som Androidägare blir det alltså att spela musik utom albumart vilket är jäkligt trist... | |
| Det är en bugg hos spotify. Avinstallera den senaste uppdateringen av spotify och installera sedan om en äldre version av spotify så kommer kommer det att fungera igen. | |
| På min fungerar det spotless såväl nu som tidigare? | |
| (Ok, såg just att det gäller bara idrive 6...) | |
|
Nabz: Ingen bugg hos Spotify, de har helt enkelt slutat med den möjligheten på iDrive6, men säger att detta kanske ändras senare. Men man kan som du säger hämta hem en äldre APK version, själv försökte jag med 8.5.66.1002 som sägs vara den sista före möjligheten försvann. Men tyvärr så slutförs inte installationen på min Xperia trots att jag gett tillåtelse, har du något tips? Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
Tjena Lennart . Viktigt att du avinstallerar den nuvarande versionen från din telefon innan du installerar den äldre versionen. |
|
|
För mig så fungerar det fortfarande att köra den gamla versionen och det är den som du uppger . Surt att man ska behöva krångla såhär för att få det att funka. Lycka till 🙂 |
|
|
Ja det gjorde jag givetvis, och startat om enheten, före nytt försök men får bara beskedet att "Appen har inte installerats". Mer tips? Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
Nabz: Du har Powerpost! Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
|
Fantastiskt forum detta, Nabz har just nu löst mitt problem med att hitta en fungerande (installationsbar) apk fil för att få ett fungerande Spotify i bilen igen :-) Tusen tack! Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
| Om nu forumet ska vara fantastiskt kanske man ska dela med sig av lösningen till andra. | |
|
K1M: Har du iDrive 6? Gissar att du har iDrive 7 på din G20. Men för de som har iDrive 6 så gjorde jag så här: 1. Avinstallerade Spotify på mobilen. 2. Via diverse forum kunde jag se att Spotify ver 8.5.66.1002 från juli i år var den sista innan kopplingen till BMW upphörde. Då detta är en "APK" fil så kan den inte hämtas via Play utan får laddas ned till telefonen. 3. Sökte reda på en sådan på nätet, laddade ned, via min Filhanterare på mobilen valde jag att installera. Tyvärr så funkade inte det, installationen avbröts. 4. Då fick jag hjälp av "Nabz" som via Dropbox gav mig en korrekt fil, denna installerades utan problem. (Den korrekta filen heter: spotify-8-5-66-1002.apk och är 30,41 Mb stor). 5. Stäng nu av automatisk uppdatering av appar via inställningar i Play. Man kan manuellt ange automatisk uppdatering av andra appar, men bara var för sig. 6. Ta bort mobilen från bilen och installera på nytt, då finns BMW appen för Spotify åter bland valen. Lennart Bornhall BMWCS #1085 |
|
| Tack! | |
|
Hej här går det att ladda ner det mesta av alla appar i olika versioner. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.