|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BMW entusiaster! Nu har jag nog bestämt mig för att sälja iväg min bil, men jag har ett bekymmer, den har ingen backväxel som fungerar! Bilen går inte att backa dvs! Jag förstår att detta sänker värdet på bilen och att jag inte kan begära samma pris som liknande modeller på blocket och vill därför ha er hjälp. Lite snabb information om bilen, en BMW 116D F20 från 2012, rullat 22 tusen mil, manuell, allround däck på originalfälg, tonade rutor och i övrigt fint. Så vad tror ni? Hur hade ni gjort? Tack på förhand! | |
| Jag hade försökt fått backväxeln renoverad, finns firmor på blocket som gör det för 7-8k sist jag såg något, sen sälja. Du kommer bara få skambud som inte är värt att fundera på. Här är länken = Länk | |
| Instämmer med robinrs! | |
|
Bilen i sig är kanske värd i runda slängar 50-55000 kr OM den hade varit hel... Om du inte lagar bilen kommer du säkert att få en del skambud i häradet 10-15000 kr eller så under förevändningen att den behöver en ny växellåda á 40000 kr. Den är iofs ett perfekt objekt för en firma som har egen verkstad - då vill de köpa den för kaffepengar och reparera upp den på "dö-tid" när de inte har beläggning i verkstaden - då demonterar de lådan och skickar iväg den och får den reparerad för 7000 kr och monterar den själva. Sedan säljer de den för "marknadspris". Jag håller med om att du bör försöka få växellådan reparerad innan du försöker sälja bilen (eller så kanske du vill behålla den efter reparationen). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.