AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
997

2019 BMW 520d G30 - alt ljus av?

la
44
larscph
545e Sedan 2023
Jag vill stänga av allt ljus på min G30 när motorn fortfarande är igång. Är det möjligt? Om jag vrider på ljusbrytaren till 0 slår den fortfarande på ljuset när det är mörkt (verkar vara samma som i Auto vilket är lite konstigt).

Jag vil ha motorn (och stereon) på i drive-in bio och där är det inte bra med ljus på bilen.

Går det på nått sätt? Någon som vet?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag trodde ljuset var helt av i 0-läget. Skumt! På min är jag hyfsat säker att det är så, men det är ju en annan modell.

Ps. Ska du ha motorn på i 2h under filmen?
la
44
larscph
545e Sedan 2023
Ja trodde jag också. Men så är det inte i min bil. På min förra bil (F10) var körljus aktivt i 0-läge, men det gick att stänga av via en setting i iDrive. Det hittar jag inte in min G30.

Om det inte är kallt ute ska jag troligen inte ha motorn på i 2 timmar - jeg har faktisk intet testat i min nya bilen. Men i F10'en släcks radion efter et tag och kan sen slås på igen. Men efter 2-3 påslånigar behöver man starta bilen. Men när det är tidigt/sent på året är det ibland bra att ha på värmen.
Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
Det är ändrat numera, innan innebar 0 att enbart DRL var på, men nu är 0:an också automatiskt, så när det är mörkt så är halvljusen på. Enda skillnaden nu mellan 0 och "A" är att i 0 så följer inte halvljuset rattens rörelser (har 552 Adaptiva LED-strålkastare).

/P-O
la
44
larscph
545e Sedan 2023
Stämmer bra - jag hittaede detta i manualen:

---
Omkopplarläge: 0

Ljus från.
Automatiskt halvljus.
Halvljusautomatik.
---

Så tyvär går det inte att slå av ljuset när det er mörkt och bilen startet. Jag har samma adaptive LED-strålkastere som du.
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Går detta att koda om med något väl valt verktyg?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.