|
|
|
|---|---|
|
Jag vill stänga av allt ljus på min G30 när motorn fortfarande är igång. Är det möjligt? Om jag vrider på ljusbrytaren till 0 slår den fortfarande på ljuset när det är mörkt (verkar vara samma som i Auto vilket är lite konstigt). Jag vil ha motorn (och stereon) på i drive-in bio och där är det inte bra med ljus på bilen. Går det på nått sätt? Någon som vet? | |
|
Jag trodde ljuset var helt av i 0-läget. Skumt! På min är jag hyfsat säker att det är så, men det är ju en annan modell. Ps. Ska du ha motorn på i 2h under filmen? |
|
|
Ja trodde jag också. Men så är det inte i min bil. På min förra bil (F10) var körljus aktivt i 0-läge, men det gick att stänga av via en setting i iDrive. Det hittar jag inte in min G30. Om det inte är kallt ute ska jag troligen inte ha motorn på i 2 timmar - jeg har faktisk intet testat i min nya bilen. Men i F10'en släcks radion efter et tag och kan sen slås på igen. Men efter 2-3 påslånigar behöver man starta bilen. Men när det är tidigt/sent på året är det ibland bra att ha på värmen. |
|
|
Det är ändrat numera, innan innebar 0 att enbart DRL var på, men nu är 0:an också automatiskt, så när det är mörkt så är halvljusen på. Enda skillnaden nu mellan 0 och "A" är att i 0 så följer inte halvljuset rattens rörelser (har 552 Adaptiva LED-strålkastare). /P-O |
|
|
Stämmer bra - jag hittaede detta i manualen: --- Omkopplarläge: 0 Ljus från. Automatiskt halvljus. Halvljusautomatik. --- Så tyvär går det inte att slå av ljuset när det er mörkt och bilen startet. Jag har samma adaptive LED-strålkastere som du. |
|
| Går detta att koda om med något väl valt verktyg? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.