|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
ant |
kan bara hålla med haglund.. 318is 16v är en go bil.. jag köpte min för snart en månad sen. jag är mycket nöjd med min bil. det är en 91a som är uttagen i december 91. 14200 mil, dock inte full s-bok. kan hålla med crusty att det kan vara svårt att hitta en fin bil, det finns en hel del skräp där ute på marknaden. men det finns fina bilar också. jag vet inte så mycket om min bil bara det var den är såld i skåne och att den flyttat till norrland för att sedan hitta tillbaka till skåne där jag köpte den. allt i bilen känns fräscht och motorn är det inga fel på alls.. jag gav 30k kronor för den. är nöjd med mitt köp.. mer info kan man hitta på Länk |
|
Köpte min för 30 000, utagen 90, vet inte vilken månad. hade då gått 11800mil, full service bok. Men dock inte längre då jag servar bilen själv. då jag känner att jag har bättre kolla och är minst lika nogran om inte nogranare med att sköta servicen. Bilder finns på: Länk Problemet nu är att jag åkte in i baken på en OPel Manta GSI, då denna person tvärnitade, inget mer än att jag fick betala en självrisk på 1000kr, + att jag får laga bilen själv. Fördel/nakcdel med trafikförsäkring. Hände inget märkvärdigt med bilen, allt helt förutom fram spoilern som fick sig en liten bula vid dimljuset. Kofongaren höll, ska see till att det läggs upp några bilder på bilen och den jag körde in i. Tillsaken hör att alla arbetar på samma företag och att alla arbetade på samma avdelning :| ---------- Mycket nöjd med bilen. men som alltid saknar man mer pulver under huven. |
|
|
OBS! Ett rutbyte kostar runt tusenlappen (olika beroende på försäkringsbolag och bil) inklusive montering, om du tar det på försäkringen. För mej skulle ett rutbyte med försäkringen kosta: 35% av den totala kostnaden, dock minst 1000 kr. Och det skulle väl hamna på lite drygt 1000kr. |
|
| Ville bara säga att jag åker 60 mil enkel resa för att titta och med all säkerhet köpa en 318is -90 på lördag. Hoppas att brorsan som skrivit inlägget ovan följer med då han kan mycket mer om e30. Tycker själv inte att det är några större problem att åka långt om man hittar en fin bil. | |
Perkka |
Farsan fick betala 1200kr i självrisk när rutan byttes.. Naturligtvis va d jag som körde när sprickan uppstod, från ett litet stenskott till ett "spindelnät" som hette duga.. Mvh Per If everything seems under control, you`re just not going fast enough! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.