|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Köpte en e46 323 förra veckan och min motorlampan tändes idag och fick ut fyra felkoder. P0305 - Cylinder 5 misfire detected P0173 - Fuel trim bank 2 P0173 - Fuel trim bank 2 (samma kod som nr 2)🤔 P0340 - Camshaft position sensor A circuit bank 1 or singel sensor Vad jag har märkt är att tomgången pendlar lite och jag har hittat en rätt stor spricka i stora insugsbälgen (den precis efter luftmassemätaren) och det är den lilla "blindtarmen" som är till hälften av. Förra ägaren har försökt laga den med lim. Tacksam för svar | |
|
Börja med att byta bälgarna och sedan raderar du felkoderna och ser vad som händer. Bälgarna är inte så dyra att köpa hos BMW och BMW:s bälgar är numer av bättre gummikvalitet än de flesta eftermarknadsdelar du köper via t ex. Dyronomen. För att byta inre bälgen tar du bort plastbrickan som sitter mot bromsservot bakom fjäderbenstornet med bajonettfästen - då får du betydligt mer svängrum att arbeta och slipper utveckla en extra led på underarmen för att kunna skruva och samtidigt slipper du svära så att taket i garaget blir sotigt... ;) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.