|
|
|
|---|---|
|
hej har Inpa som jag använt många gånger på en e61 fungerar perfekt , men vid test på en e46 318 1999 ingen kontakt. kollat säkringar köpt en adapter 20pin till obd2. Ingen funktion det finns olika pin inkopplingar vilken är rätt. Även testat obd i kupen ingen funktion. | |
| Om den är som min 323Ci 2000 (11/99) så kan jag få kontakt med själva bilens moduler (ABS, airbag, osv) via 10-pin uttaget under huven med BMW Scanner och med bilens motorstyrning via OBD2 med INPA. Men ibland har jag inte kommit åt motorstyrningen, kan vara strul med inställningarna för kommunikationen dock. | |
|
20-pin till OBDII finns i diverse utföranden. Enligt kinesisk tradition sparar man in på ledare "som inte verkar behövas". Jag råkade själv ut för det, när jag av viss bekvämlighet ville ha en adapterkabel per interface i min samling. Ebay-kinesen anmodades efter sitt första försök att skicka en fullt bestyckad kabel (enligt annonsen) vilket han också utan knot gjorde. Om man på ett säkert sätt vill få en fungerande översättningskabel här på hemmaplan, är det nog OlaO som gäller. /Lennart |
|
| har beställt en av Ola | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.