AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.005

Åsikter om annons

Hej

Några åsikter om pris/annons

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW X5 xDrive30d M Sport - Fint skick Länk
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Berätta lite mer om servicehistoriken, besiktning och skatt och sånt! Och bytt ut bilderna där man ser helheten av bilen, inget illa menat men det är rätt taskiga bilder på bilen ur försäljningssynpunkt.

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Håller med om bilderna, de är inte bra.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilderna visar inte ens hela bilen utan bara delar av den. Sånt ger mig känsla av 1) ägare som inte orkar nånting, inte ens flytta bilen ur carporten 2) det finns skador som man vill lämna precis utanför bild. Om det inte är så har du mycket att vinna på att förbättra dem genom att ställa bilen på vettig plats och sen ta bilder från alla vinklar på rätt avstånd.

Detta är ingen lättsåld bil ens med en bra annons så det är värt att lägga lite energi ;-)
bl
2.294
blixten
325i -88
Jag upplever inte att bilderna är så dåliga och jag förutsätter att resten av bilen är i samma skick som de bilder jag kan se. Däremot skulle jag vilja veta om bilen är svensksåld och hur många ägare den haft.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Blixten; står svensksåld i annonsen eller vill du ha annat bevis?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Bilderna kunde vara bättre(som privatperson har man väl max 6 st bilder att "leka med" på blocket, så man bör väl få med bilder framifrån, bakifrån,sidorna, baksäte,framsäte...skulle själv möjligen tagit bort baksätesbilden och tagit ett foto på "under huven" ist), men annars tycker jag att det verkar vara en schysst annons...texten är väl så bra som man kan begära.

Grundinformation(antal ägare, sv-såld mm.mm.) får man ju mha reg.nr...t.ex car info och/eller transportstyrelsens "fråga fordon"...till att börja med.

Priset ligger väl ungefär där den förväntas vara enl. vissa värderingar "out there".

Mvh Janne.
Transocean
Var en "ärlig" annons tycker jag. Lite halvkassa bilder och inte städat baksäte, GT-radial-däck och en barnstol....verkar fungera utmärkt som en familjebil alltså. Då är det väl priset som avgör. En entusiast kommer inte att ringa.
Tack för kommentarerna.
Den är välskött.
Men skall förbättra bilderna.

Hade det inte varit för att det blir fyra barn i familjen hade jag behållt den.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Stryk lite ”onödig” utrustning. Allt nedan är ju lite som att säga att man har ratt och dörrar. Det är en ju en -13 vi pratar om och inte -83. Ingen väntar sig ändå en X5 utan ABS-bromsar och fönstervevar.

Antispinn
- Bromsassistans
- Dimljus fram
- Rails
- Färddator
- Yttertemperaturmätare
- Sätesvärme (fram)
- Fällbara baksäten- Airbag förare
- Airbag passagerare fram
- Sidoairbags
- Avstängningsbar airbag- Antisladd
- Stöldlarm
- Centrallås
- ABS-bromsar
- Start-/stoppfunktion
- Servostyrning
- Läslampa
- Startspärr
- Uppvärmda spolare
- 12V-uttag
- USB-uttag
- Elhissar (fram och bak)
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
om jag vore spekulant , skulle jag ifrågasatt historiken/ägandeskapet.. (kanske går att förklara i annonsen)
Varför inte härma Riddermark och ändra rubriken..=)

"BMW X5 xDrive30d / M-Sport / Navi / Panorama"

"/ / /" Kanske man kan klara sig utan om det är tight om plats
Du behöver inte peta med annonsen, bara löjligt, lägg upp den bara, gör inte så stor sak av det men låt regnr visas så köpare kan kolla bilen, resten är helt onödigt, det är inte annonsen som säljer.

Vill du sälja bilen snabbt kan jag fixa kontakt som håller i allt, han sålde min M5a på en vecka.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

lanab, din tes stämmer väldigt lite överens med verkligheten. En bra annons speedar upp försäljningen och foton är a&o. Gissar att din kontakt inte idkar välgörenhet utan vill ha bra betalt för något man kan göra själv.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.