|
|
|
|---|---|
|
Efter det att att jag bytte bromsbomben på min bil så fungerade inte tempmätarn. Har prövat att byta tempgivaren, prövat tre olika instrumenteringar, kollat alla säkringar, alla relän, alla kontakter på motorn men ingenting händer. Vad göra någon som vet. | |
|
har du kollat att du inte kommit åt/haft av en kabel ? mät upp spänninng på "vägen"... _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
Ska jag mäta mellan givarn och mätarn eller hur ska jag göra. Vet ej heller vilken kabel det e bakom instrumenteringen jag ska mäta på. |
|
|
Hej! När jag hade en icke fungerande tempmätare så var det mina Si-batterier(i instrumentpanelen) som var dåliga..Detta gällde min E28 528i. Bilbatteriet hade blivit urladdat efter en längre tids stillestånd och därefter fungerade ej tempmätaren trots nytt bilbatt.,felet var som sagt defekta Si-batterier. Mvh Janne. |
|
| Men jag har prövat med en kompis instrumentpanel men lika död. När vi satte tillbaks panelen i hans bil så funkade tempmätarn. Hmm | |
|
OK!..Då vete f-n,men något brott i någon elkrets verkar vara ditt problem då...Inget roligt fel alls. Hoppas du kommer underfund med ditt problem hur som helst. Mvh Janne. |
|
|
Janne T vad kostar ett Si kort till en M535i -86 ? och vad kostar batterierna ? _____________________________________________ Länk |
|
|
Wrath. Vet ej vad ett nytt kort kostar(2-3tusen kanske).Finns väl på skrotarna för en billigare peng. Batterierna är vanliga uppladdningsbara Nimh AA-storlek,köptes på Clas Olsson för en spottstyver..Köp batterier med lödtungor,underlättar en hel del vid din eventuella montering. Mvh Janne. |
|
|
lödtungor ? måste man låda dit dom ? _____________________________________________ Länk |
|
|
löda... _____________________________________________ Länk |
|
|
Jupp batterierna sitter lödda på kretskortet via lödtungor. Är ganska gott om plats så det är inte avancerat att löda bort de gamla batterierna eller löda dit de nya. Finns lite tips som går att använda under gör-det-själv. |
|
|
Man kanske kan lämna in det hos en Radioreparatör eller TV-reparatör... _____________________________________________ Länk |
|
| Tog isär instrumentet idag i min M535. Det finns inget kort som går att ta ut, för att komma åt batterierna måste du ta isär hela instrumentet och dessutom är de inte lödda utan endast fastklämda med en klick smältlim på dom. | |
|
rättelse de är även lödda! och de är av denna typen jag förklarat i följande inlägg: Länk |
|
|
Hej Wrath ett nytt kort kostar ung 3000:-. Köpte ett nytt till min innan jag sålde den (snyft) Mvh Mathias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.