|
|
|
|---|---|
|
Har ett bekymmer. Låser jag med fjärren låser bilen som den ska. Öppnar jag så öppnar endast pass dörr. Tar jag i handtaget på insidan av förar dörr åker låsningen upp. Hör att det klickar i kistan när jag trycker på öppna knappen. Kan öppna om jag stoppar nyckeln direkt i dörren, likaså cabba ner genom att vrida nyckeln i låset. Finns det nåt att kolla innan man beställer nytt lås? | |
|
Hej, Allt ändrar sig ju med tiden, men eftersom din bil inte är SÅ mycket yngre än min, finns det nog en chans att låsningen på din fungerar likadant som på min. Den elektriska låsmotorn har då en kontakt med tre stift. Det ena är jord och de andra båda växlar om att ge plus, beroende på om du låser eller låser upp. Plusströmmen varar bara ett par sekunder, men den är lätt att konstatera i kontaktens hon-del. - Får du en puls vid både låsning och upplåsning, är låsmotorn kass eftersom den inte reagerar på upplåsning. . Får du inte någon strömpuls i endera fallet, ligger felet inte (primärt) i låsmotorn. Ev kabelbrott vid dörrens gångjärn, t ex. Det jobbiga är väl att komma åt kontaktstycket, men det måste du ju under alla förhållanden. /Lennart |
|
|
Tack! Börjar med att mäta och kör uteslutnings metoden! |
|
|
En liten men viktig korrigering: kontakten har FYRA stift. Provning sker enligt inledningen här: Länk /Lennart |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.