|
|
|
|---|---|
|
Är på gång att köpa en M5 30 Jahre edition med ca 4000mil på mätaren i USA. Ren carfax, alltid servad hos BMW och endast en ägare, säljs dessutom hos en BMW handlare. Är det värt att lägga några tusenlappar extra eller ska man satsa på en Svensksåld med mindre utrustning och vanlig variant för ungefär samma pengar? Gillar denna modellen, färg och utrustning... men är osäker på hur andrahandsvärdet håller sig! | |
|
Du får miles istället för km Fula reflexer osv Även om den har rent carfax så är det en USA bil Blir väldigt svårt att sälja den sedan. Även om du skulle sälja den för under 200 ' på listpriset Jag och säkert flera skulle inte vilja ta i den med tång ens |
|
|
Jag skulle dessutom fråga efter all möjlig dokumentation på service, garantiåtgärder m.m. Min Porsche är importerad från USA av den förra ägaren. Jag fick med en hel pärm med kvitton, serviceprotokoll och andra uppgifter som var till stor hjälp när jag köpte den. Tänk också på att vissa funktioner inte är samma som på de europeiska bilarna, Finns värme i sätena t.ex ? Omprogrammering av ljus mm lär behövas. Gällande andrahandsvärdet så förvänta dig att det blir lägre än en svensksåld. Trots att bilen är i samma skick - import sänker priset oavsett. Lycka till! |
|
|
Köp i Tyskland istället Jag sålde min M3 cab 2006 INDIVIDUAL förra sommaren Vid 7500 mil, till Holland Fick en bra bit över 300 för den, en 14 år gammal bil Köpte den våren 2011 från München vid 4400 mil för ca 275 Körde 3000 mil och 8 år och tjänade ca 50 papp :) |
|
|
Ja, det är svårt.. Nu är ju M5 30 Jahre edition endast tillverkad i 300 ex och vad jag förstått så finns det 2 bilar i Sverige. Alla bilar är utrustade med allt.. fanns endast ett par option och då bl.a Competitionpaket vilket denna har, men en massa härlig alkantara istället för skinn. Bilarna finns i Tyskland, men är ca 200' kronor dyrare än vad denna kommer att hamna på så det kanske lönar sig att sälja utomlands när det är dags! Har fått en massa historik och det är en ägare sedan ny som köpt sig en 35 Jahre edition... |
|
| Länk | |
| Är den 200 000 billigare körklar i Sverige så kan det vara värt, särskilt om du tänker äga den en längre tid. Skepsisen mot USA-bilar i Sverige är mycket stor. | |
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Min M3 E93 har jag själv hämtat i USA 2011. Blev en kul resa, hämtade bilen själv och fick en roadtrip på ca 250 mil. Lämnade bilen i hamnen Baltimore och hämtade den 14 dagar senare i Bremerhaven (just nu är det väl bara 16% moms i tyskland på bilar). Samma här, bilen hade en ägare i USA och den hade gått ca 1100 mil inget via Carfax , såldes av BMW handlare och tidigare ägare bytte till en ny M6 cab. Så om du tänkta att ha bilen länge tror jag inte att det är några större problem med en USA bil, men om du tänkt att sälja om något år så är det en annan historia. Det jag fick fixa var: Ljudmätning. Byta vred till belysning för att kunna använda Dimbakljus. Samt koda om belysningen (passade även på att koda naven till svenska). Montera strålkastarrengörare (eftersom bilen har Xenon) Hör av dig om du behöver mer information. |
| Jahre edition har jag läst har inget särsklid värde i USA heller, 30 års jubileum men tydligen inget märkvärdigt, jag kan ha fel dock | |
|
Noterar att även M3 finns i 500 exemplar och M4 cabrio i 300 ex. Finns det fler modeller? Ceramiska bromsar verkar vara option. Är det bara det eller är kolfiber också extra utr. Letar febrilt efter en ny sommarbil och väljer mellan just den 30 jahre M4 och en 997 turbo. Vilken skulle du köpt och varför? Är kanske R8 ett ännu bättre alt? EB |
|
|
Tillägg: Har kollat försäkring på 997 turbo och LF erbjuder mig förmånliga 7600;) hel helår med 3k i självrisk. 997 -08 och -09 med 3k alt 7k mil båda runt 700k SEK. EB |
|
| Beror på vad du är ute efter. Jag tror att Porschen håller värdet bättre och är en riktig sportbil! Den skulle jag valt även om jag bara kört M4an och den var mkt kul! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.