AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.481

Superlim eller Epoxy till bucklor?

Transocean
Hej! Tänkte dra lite bucklor jag har på bilen med en PDR-tool. Men limmet till limpistolen som kom med är ju helt värdelöst. Kanske kunde man ta Epoxy istället?
thekinglives
Ja, eller svetsen:)
Du måste göra rent med en speciell vätska innan du använder smältlimmet, typ T röd.
Transocean
Ja...ytan är självklart ren. Och limmet fäster på plåten och på plastadaptern men härdar inte bra nog. Har testat att vänta 3, 5, 10 min och upp till en timma. Är som att försöka dra bucklor med hjälp av tuggis m a o. Det är limmet som inte duger. Har hittat smältlim 102 från Würth som skall vara god, tyvärr säljer dom endast till andra firmor och inte till privatpersoner :-(
Transocean
Nu börjar jag få lite grepp om pdr :-) Smältlimmet som följde med kittet från Kina fungerar bra i lite kallare väder typ + 15. När jag först testade var det nästan 30 grader i solen samt en varm motor så huven var glödhet vilket säkert gjorde att limmet förblev flexibel. Har hagelskador lite överallt på bilen, har dragit c a 10 stk idag med relativt bra resultat ( dom har minskat betydligt i storleken) och skall fortsätta att jobba med dom när vädret tillåter... tjockleken på adapter spelar visst en roll, man får en starkare "pull" med en tjockare adapter verkar det som. Limmet som blir kvar på plåten tar man enkelt bort med Aceton i ett par sekunder utan att det lämnar märken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.