|
|
|
|---|---|
|
En av sommarens första varma dagar blev en mardröm när jag satte mig i bilen på jobbparkeringen och det blåste ut varmluft i kupén. Köpte bilen i vintras och kunde inte kontrollera funktionen på AC:n då. Bilen har inte gått många mil i sommar men nu har jag bestämt mig för att åtgärda detta fel. Detta har jag gjort hittills: 1. Läst felkoder. Fick på AUC sensor och bytte den men det borde inte ha med detta att göra oavsett. Inga övriga felkoder. 2. Provat olika inställningar på klimatpanelen. Ingen skillnad vid max AC. 3. Gått in och justerat i färddatorn så att det bara är blå streck. Ingen skillnad. 4. Konstaterat att kompressorn inte går (centrumdelen av remskivan står helt enkelt still). 5. Konstaterat att det verkar finnas kylmedium i systemet (det pyser när jag trycker till på ventilen). Dvs. systemet är iaf inte helt tomt. Ja, det är väl så långt jag har kommit ungefär. Att kompressorn inte verkar slå till, beror det på att kompressorn är dålig eller finns det någon funktion som gör att den inte slår till om det finns för lite kylmedium i systemet? Men det borde väl i sådant fall generera en felkod kan jag tycka? Något annat jag kan kolla upp själv innan jag lämnar iväg bilen för felsökning? | |
| Kan vara för lite gas då slår den inte till men kan även vara något annat. Idag kan man ju få gasen kollad och påfylld på många större varuhus parkeringar, men dom lagar inte fyller bara gas. | |
| Åk till ett seriöst ställe och gör en tömning och fyllning med spårmedel. | |
|
Var finns ett seriöst ställe i norrort? |
|
| Var är norrort mellan Malmö och Kiruna? | |
|
Norrort är ett område i Storstockholm. Avstånden till Malmö respektive Kiruna får du räkna ut själv. |
|
| Har jag frågat om avstånden? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.