|
|
|
|---|---|
| Elflekten går hela tiden fast tändningen är av | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Effektslutsteget som smält ihop eller relä som hängt sig. Om det är kupefläkten. Är det kylarfläkten så finns det givare som kan ha kortis i eller relä som hängt sig. |
|
Tjäna, jag har samma problem med min 330 e46..motorfläkten går hela tiden. Tror jag behöver byta hela fläkten |
|
|
Någon som vet vart ev relät sitter till kylarfläkten |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kollade schemat relä finns ej utan motorstyrningen och temperatursensorn styr kylfäkten. Även Ac trycksensor är normalt inblandad också. Man kan ju lossa kontakterna på sensorena. |
|
@WAN - Definiera "hela tiden"... |
|
|
Motorn till elfläkten brann upp på min 323ci, tydligen ganska vanligt. Köpte nån random ny fläkt via Ebay, verkar inte finnas så många varianter utan man kan köpa lika fläktar med olika etiketter bara (om nu inte BMW original finns) så mitt tips där är att köpa billigast möjliga. Finns en del trådar i amerikanska forum om fläktarna. Trådskaparen skulle kunna testa att dra ur säkringen specifikt till fläkten, en av de större i handskfacket. |
|
| Gissar på effektslutsteg/värmemotstånd som sitter vänster om handsfacket. Så var det i mitt fall iaf. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.